۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
انصاری:

سیاست ما کاهش مدارس دولتی نیست

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست دولت کاهش مدارس دولتی نیست، افزود: خرید خدمات آموزشی توسط دولت به معنای واسپاری مطلق آموزش و پرورش به بخش غیردولتی نیست.
کد خبر : ۲۵۴۶۷۵
صراط: معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست دولت کاهش مدارس دولتی نیست، افزود: خرید خدمات آموزشی توسط دولت به معنای واسپاری مطلق آموزش و پرورش به بخش غیردولتی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در حاشیه همایش آموزشی، توجیهی دوره‌های ضمن خدمت به‌عنوان تلفیق برنامه‌های و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی که در مجتمع ولایت کمیته امداد امام (ره) برگزار شد، اظهار داشت‌: خرید خدمات آموزشی توسط دولت به معنای واگذاری مطلق آموزش و پرورش به بخش غیردولتی نیست. ضمن اینکه به معنای نادیده گرفتن نظارت دولت بر مراکز  و خدماتی که ارائه می‌کنند، ‌نخواهد بود.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که بخش غیردولتی با محدودیت‌های کمتری مواجه است. ضمن اینکه ابتکار عمل در شیوه‌ها و هزینه‌ها دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری افزود: نگاه بر ترکیب ساختاری آموزش و پرورش نشان می‌دهد بخش بزرگی از بودجه آموزش و پرورش، بودجه ستادی است که با کاهش تصدی‌گری دولت، بخشی از بودجه ستادی می‌تواند آزاد شود و به کمک بخش دولتی بیاید.

وی تصریح کرد: تجربه بخش غیردولتی در آغاز راه است، ولی با نهادینه شدن آن و برپایی نشست‌ها با مدارس غیردولتی، ایرادات اصلاح شده و براساس دستورالعمل‌ها تلاش می‌شود از کیفیت آموزش و پرورش کاسته نشود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: در تجربه سال‌های گذشته از این رهگذر ما شاهد افت آموزشی نبودیم، اما ممکن است بحث نقطه‌گزینی در برخی مدارس مطرح شود که با سازوکاری که در بعد نظارت در این مدارس اجرا می‌شود، اشکالات برطرف می‌شود.

وی تأکید کرد: در سیاست‌های دولت، واسپاری مدارس و مشارکت با بخش غیردولتی در مراکز آموزش مدنظر است و این به منزله کاهش مدارس دولتی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری گفت: تأکید رئیس جمهور در برنامه‌ها بر این است که در هر جایی که دولت میدان را باز می‌کند باید میدان رقابت حفظ شود و ما مدارس غیردولتی و دولتی با استانداردهای مطلوب داشته باشیم که مردم قدرت انتخاب داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه مدارس دولتی و غیردولتی باید ارتقا پیدا کنند، افزود: حتی در حوزه راه تأکید بوده است که بخش دولتی وارد شود که این موضوع در آغاز راه است که امیدواریم دولت بتواند به هدف برسد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: الزاما واسپاری به بیرون آموزش و پرورش نیست، بلکه درون آموزش و پرورش نیز مانند معلمان می‌توانند مشارکت کنند.

وی درخصوص موضوع قدرت انتخاب مردم در انتخاب مدارس غیردولتی و دولتی، گفت:‌ ممکن است در یک شهرستان و منطقه بخش خصوصی همان خدمات مدارس غیردولتی را ارائه دهد و خرید خدمات آموزشی به این معناست که دولت هزینه این خدمات را به بخش خصوصی می‌پردازد و مردم هیچ هزینه‌ای به مدرسه غیردولتی پرداخت نمی‌کند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط انصاری مدارس