۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

آیا برانکو قطبی را تحقیر کرده است؟

در هفته‌های اخیر و با توجه به نتایج تیم پرسپولیس در لیگ برتر، تعدادی از رسانه‌ها از افشین قطبی به عنوان گزینه جانشینی برانکو یاد می‌شود.
کد خبر : ۲۵۴۸۰۲
صراط: افشين قطبي چند روزي است كه اسمش دوباره شنيده مي شود و در حالي كه تيم برانكو خوب بازي مي كند اما بد نتيجه گرفتنش سبب شده تا تيم حاميان قطبي در پي عبور از مرد كروات باشند. مدير بنامه هاي قطبي در مناظره اي مجازي با امير خادم اين جنگ را آغاز كرده و كارش سبب شده تا حاميان برانكو هم آرام ننشينند. حالا روزنامه اي ورزشي که با مربی کروات رابطه نزدیکی هم دارد، از  قول او مطلب جالبی در تیتر خود نوشته است: «قطبی می‌خواست آنالیزور تیم من بشود.» این مطلب به نوعی تحقیر قطبی توسط برانکو است. 

چندی پیش بود که مدیر برنامه‌های قطبی گفته بود که تنها به خاطر حرف‌های یک دلال با خادم، برانکو به قطبی ترجیح داده شده است. 

مهدي حاج باقر كه لقب وكيل قطبي در تهران را داشته در اين بحث ادعا كرده بود درحالي كه سال قبل نژادفلاح مي خواسته قطبي سرمربي پرسپوليسي ها شود ؛ خادم نظرش روي برانكو بوده است . حرفي كه البته با گفته هاي قبلي نژاد فلاح كه هميشه قطبي را گزينه دوم معرفي كرده بود؛ همخواني نداشت.

در سال 2005 بود که افشین قطبی درخواست داد به عنوان آنالیزور یا کمک مربی به کادر تیم ملی ایران اضافه شود.او آن زمان در مدرسه فوتبالش در دانشگاهي در آمريكا فعاليت مي كرد اما سابقه همكاري با سرمربي تيم ملي آمريكا به عنوان آناليزور و البته همكاري با گاس هيدينك در همين سمت در جام جهاتي ٢٠٠٢ را داشت و در اف سي سئول هم تجاربي به عنوان آناليزور داشت. برانکو اما ترجیح داد در کنار حسین فرکی، هومن افاضلی را  به عنوان آنالیزور با خود همراه کند. 

در ادامه ولي قطبي توانست پيشرفت كند . در جام جهاني ٢٠٠٦ دستيار ادووكات در كره جنوبي شد؛ سال ٢٠٠٧ همراه پيم فربيك تيم قلعه نويي را از جام ملتهاي مالزي حذف كردند و در سال ٢٠٠٨ با پرسپوليس قهرمان ليگ برتر ايران شد. او با اين قهرماني كه آخرين موفقيت فوتبال پرسپوليس بوده به تيم ملي رسيد و بعد هم به فوتبال ژاپن رفت اما ناكام ماند. حالا هم براي دو بازي به جزيره اي در درياي كارائيب رفته تا دستيار كلايورت باشد.

این روزها برانکو که البته در ظاهر و به عنوان چیزی که در مطبوعات دیده می‌شود، حمایت کادر مدیریت باشگاه را با خود می‌بیند، در جواب این شایعات با انجام این مصاحبه کمی رقیب خود را تحقیر کرده است. 

حضور 35 هزار نفر در هفته چهارم و در حالی که پرسپولیس تنها یک امتیاز داشت و البته حمایت آن ها از تیم‌شان، نشان از آن دارد هواداران هم از عملکرد برانکو راضی هستند و اکنون نیازی به تغییر مربی نمی‌بینند. آن‌ها از تجربه سال‌های گذشته خود درس گرفتند و تصمیم گرفتند کمی به مربی تیم خود زمان بدهند.