۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
اردبیل کمترین حاجی را دارد/حجاج با ۲۳۳ پرواز به عربستان منتقل می‌شوند

آماری از نحوه اعزام حجاج در سال ۹۴

مهابادی ادامه داد:‌ امسال بیشتری زائر از فرودگاه امام خمینی (ره) با تعداد 19 هزار و 900 زائر و با 73 پرواز به عربستان اعزام می‌شوند.
کد خبر : ۲۵۴۸۱۶
صراط: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه امسال 455 کاروان از 19 فرودگاه کشور در قالب 233 پرواز به عربستان اعزام می‌شوند، گفت: بیشترین زائران از فرودگاه امام و کمترین زائران از فرودگاه اردبیل به حج مشرف می‌شوند.

رحمت‌الله مهابادی در مراسم بدرقه نخستین گروه از حجاج حج تمتع سال 94، گفت: امروز 6 پرواز در مجموعه فرودگاه‌‌های کشور حجاج را به کشور عربستان سعودی منتقل می‌کنند و پروازهای زائرین مدینه قبل تا 11 شهریور ماه ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور، با بیان اینکه 455 کاروان از 19 فرودگاه کشور در قالب 233 پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 64 هزار زائر حج تمتع را به عربستان منتقل می‌کند، گفت: از 12 شهریور پروازهای مدینه بعد آغاز می‌شود و تا 26 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پروازهای برگشت از 6 مهرماه با 218 پرواز آغاز می‌شود، گفت: در روز 25 مهر ماه زمانی که چهارصد و چهل و یکمین پرواز به زمین بنشیند دیگر حاجی ایرانی در عربستان حضور نخواهد داشت و تمام زائران به کشورمان برگشته‌اند.

مهابادی ادامه داد:‌ امسال بیشتری زائر از فرودگاه امام خمینی (ره) با تعداد 19 هزار و 900 زائر و با 73 پرواز به عربستان اعزام می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور ادامه داد: همچنین امسال کمترین زائر از فرودگاه اردبیل با تعداد 460 نفر در قالب 2 پرواز به حج تمتع اعزام می‌شوند.

وی گفت: به صورت میانگین 2500 زائر و 8 پرواز در روز به عربستان سعودی اعزام می‌شوند.

مهابادی با اشاره به خدمات شرکت فرودگاه‌های کشور در زمینه تجهیز فرودگاه‌ها و حج تمتع گفت: طرح تحول خدمات فرودگاهی قرار بود در هفته دولت با 20 پروژه آغاز شود که به دلیل آغاز سفرهای حج تمتع یکی از این پروژه‌ها که ترمینال حجاج بود به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور با اشاره به اطلاع‌رسانی در زمینه پروازهای حج تمتع گفت: ما توانستیم بهترین اطلاع‌رسانی را در فضای مجازی و در کمترین زمان انجام دهیم. همچنین حاجیان و خانواده‌های حجاج می‌توانند با ورود به پرتال سازمان فرودگاهی کشور از آخرین اخبار و اطلاعات پرواز مطلع شوند.

وی با بیان اینکه 100 مأمور آموزش دیده برای خدمت‌رسانی به حجاج در فرودگاه‌ها حاضر هستند گفت: تلفن 199 و 09636 که مخصوص فرودگاه امام خمینی (ره) به صورت 24 ساعته پاسخگوی متقاضیان است و همچنین سامانه پیامکی 10007069 نیز اطلاعات پرواز را در اختیار مخاطبان می‌گذارد.

مهابادی از دسترسی به صفحه نمایش اطلاعاتی پرواز برای اولین بار در پرتال سازمان فرودگاهی کشور خبر داد و گفت: امسال از خدماتی که به حجاج ارائه می‌شود خیلی راضی نیستیم و امیدواریم بتوانیم با تلاش فراوان در آینده‌ای نزدیک ترمینال سلام را آماده کنیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور در خاتمه افزود: 15 میلیارد ریال برای فرودگاه امام هزینه شده که 10 میلیارد ریال آن هزینه تجهیزات و 5 میلیارد ریال دیگر صرف ابنیه و فضاها شده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط حج اردبیل