۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵

اظهارات هاموند بعد از بازگشایی سفارت

وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد اگرچه اختلافات اساسی میان انگلیس و ایران همچنان پابرجاست، محدودیتی برای همکاری این دو کشور وجود ندارد.
کد خبر : ۲۵۴۸۷۳
صراط: وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد اگرچه اختلافات اساسی میان انگلیس و ایران همچنان پابرجاست، محدودیتی برای همکاری این دو کشور وجود ندارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس، در اظهاراتی در باغ سفارت گفت هیچ محدودیتی برای همکاری‌هایی که ایران و انگلیس می‌توانند داشته باشند وجود ندارد، گرچه این دوکشور همیشه با یکدیگر اتفاق نظر ندارند. هاموند مدت کوتاهی پس از مراسم بازگشایی سفارت در گفتگو با بی بی سی اظهار داشت: «ما باید آرام و با دقت روابط را شروع و آن را گسترش دهیم و ببینیم تا کجا می توانیم پیش برویم. فعلا بی اعتمادی زیادی وجود دارد. همچنین مسائل مهمی وجود دارد که ما درباره آن اختلافات اساسی داریم.»

چهار سال پیش معترضان به سفارت انگلیس در تهران یورش بردند و در نتیجه سفارت تعطیل شد. در چند ساعت گذشته فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس شخصا به تهران بازگشت و سفارت انگلیس را بازگشایی کرد. این جدیدترین نشانه از بهبود روابط میان ایران و کشورهای غربی است. برای اولین بار در چهار سال گذشته پرچم انگلیس در مجموعه سفارت انگلیس در تهران برافراشته شد.