۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
توصیه‌های بهداشتی برای حفظ سلامت حجاج

حجاج از تماس با شتر پرهیز کنند

وی با بیان اینکه شتر به‌عنوان مخزن بیماری کرونا ویروس محسوب می‌شود، اظهار کرد: حجاج از مصرف شیر غیرپاستوریزه و گوشت نیم‌پز شتر پرهیز کنند.
کد خبر : ۲۵۵۰۱۰
صراط: معاون فنی مرکز بهداشت مازندران توصیه‌های بهداشتی برای حفظ سلامت حجاج را تشریح کرد.

نادر آهنگر اظهار کرد: امسال بیش از 3 هزار زائر در قالب 24 کاروان به سفر معنوی حج تمتع مشرف می‌شوند که از این تعداد 18 کاروان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مازندران و 6 کاروان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی بابل است.

وی با اشاره به تشکیل نشست مشترک میان حج و زیارت، فرودگاه، مدیران و پزشکان کاروان‌ها در ارتباط با بیماری کرونا ویروس، افزود: کارت مسافرت شامل توصیه‌های بهداشتی میان حجاج توزیع شده و در جلسات آموزشی، توصیه‌های لازم به آنان ارائه شده‌ است.

معاون فنی مرکز بهداشت مازندران بیان کرد: ماسک در اختیار مدیران کاروان‌ها قرار گرفته تا در صورت بروز مشکلات تنفسی در میان حجاج در بین آنان توزیع شود.

آهنگر با تاکید بر اینکه حجاج در حین سفر دست‌ها را مرتب با آب و صابون بشویند، گفت: حجاج در مکان‌ها شلوغ و ازدحام جمعیت از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شتر به‌عنوان مخزن بیماری کرونا ویروس محسوب می‌شود، اظهار کرد: حجاج از مصرف شیر غیرپاستوریزه و گوشت نیم‌پز شتر پرهیز کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت مازندران با اشاره به اینکه حجاج از مصرف مواد غذایی دست‌فروشان به شدت خودداری کنند، بیان کرد: در صورت عطسه از دستمال استفاده کرده و آن را در کیسه زباله دور بریزند و پس از آن دست‌ها را شست‌شو دهند.

آهنگر با اعلام اینکه حجاج از تماس نزدیک با شتر به شدت پرهیز کنند، گفت: در صورت داشتن علائمی از جمله تب، سرفه، تنگی‌نفس، تهوع، درد شکم، استفراغ و اسهال به پزشک کاروان مراجعه کرده و در هنگام برگشت فرم خوداظهاری را تکمیل کنند تا نمونه‌برداری صورت گیرد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط حجاج شتر