۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹

واکنش وزیر به تجمع مقابل سفارت انگلیس

وزیر کشور گفت: انتخابات در ۹ کلان‌شهر ان‌شاءالله با جلب نظر شورای نگهبان به‌صورت ۱۰۰درصد الکترونیک برگزار می‌شود. تعرفه هر استان خاص است و رنگ خاصی هم دارد.
کد خبر : ۲۵۵۰۶۳
صراط: عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در نشست خبری که عصر امروز (دوشنبه) در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور به‌مناسبت آغاز هفته دولت برگزار شد، گفت: در حوزه امنیت داخلی واقعاً تلاش‌های خوبی صورت گرفته و هیچ ناامنی در این حوزه نداریم و رصد، کنترل و دیده‌بانی کامل برقرار است.

وی افزود: در حوزه اجتماعی و به‌خصوص آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست خارجی با فشارهایی که داشتیم تهدیدات را به فرصت تبدیل کردیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: تفاسیری که از سخنان رئیس جمهور درباره شورای نگهبان به عمل آمد، فهم درستی از صحبت‌های ایشان نبوده و به‌صورت ناقص مطرح شده است.

وی افزود: دخالت دستگاه‌های نظامی هم در حوزه انتخابات نه در قانونی پیش‌بینی شده و نه مصلحت است که به‌عنوان یک عنصر سیاسی در انتخابات دخالت کند. ما در همه مراحل با شورای نگهبان به توافق رسیدیم و مشکلی با آنها نداریم.

وزیر کشور با بیان "در خصوص رد یا تأیید صلاحیت، محور ما قانون است" گفت: تحقیقات در امر بررسی صلاحیت‌ها فقط از 4 مرجع قانونی معتبر است.

وی در خصوص تجمع مقابل سفارت انگلیس نیز گفت: هیچ درخواست تجمعی به وزارت کشور در خصوص مسائل روز گذشته نداشتیم و با افراد کمی که در آنجا حضور داشتند، برخورد شد. اگر تجمعی غیرقانونی باشد، نیروی انتظامی برخورد می‌کند.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: اصلاً ما هیچ درخواست تجمعی مقابل سفارت انگلیس نداشتیم. برای همین هم وظیفه نیروی انتظامی برخورد با شکل‌گیری هر نوع تجمع بدون مجوز است.

وی افزود: انتخابات در 9 کلان‌شهر ان‌شاءالله با جلب نظر شورای نگهبان به‌صورت 100درصد الکترونیک برگزار می‌شود. تعرفه هر استان خاص است و رنگ خاصی هم دارد.


منبع: تسنیم