۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸

دخترامام: بایدبا داعش مبارزه مسلحانه کرد

فرزند امام خمینی (ره) تاکید کرد: در برابر گروه‌های تکفیری و تروریستی مانند داعش و بوکوحرام، باید هم از روش روشنگری استفاده کرد و هم با آنها مبارزه مسلحانه انجام داد.
کد خبر : ۲۵۵۰۹۵
صراط: زهرا مصطفوی در مراسم بزرگداشت سه فرزند شهید حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم الزکزاکی - از رهبران شیعیان نیجریه و معاون اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی فلسطین - با بیان اینکه "مکتب شیعه در طول تاریخ دارای شخصیت‌های ماندگاری بوده که علم و عمل را با یکدیگر پیوند داده است"، افزود: آنها در عرصه پرورش و هدایت مردم کوشش فراوانی کرده‌اند و در عرصه مبارزه با انحراف و ظلم نیز جهاد کرده‌اند و مکتب شیعه به داشتن چنین علمایی افتخار می‌کند.

دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق فلسطین با اشاره به شخصیت شیخ یعقوب ابراهیم الزکزاکی، افزود: ایشان نیز روحانی‌ هستند که عمل و علم را همراه با هم در فعالیت خود به کار می‌گیرند. من چند سالی است که ایشان را از نزدیک می‌شناسم و این جلسه به پاس خدمات ایشان به شیعیان و حتی اهل تسنن نیجریه برگزار می‌شود.

دختر امام خمینی (ره) با بیان اینکه "آقای الزکزاکی هزاران انسان را در نیجریه به تشیع دعوت کرده و در این مسیر موفق بوده است"، اظهار کرد: ایشان سه فرزند برومندشان را در راه اسلام و دفاع از مظلومان تقدیم کرده‌اند.

دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق فلسطین با بیان اینکه "ملت ایران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی تحت راهنمایی‌های خردمندانه مقام معظم رهبری همواره مدافع ملت‌های مستضعف و مظلوم جهان بوده و از حرکت‌های ظلم‌ستیزانه و آزادیخواهانه در سراسر جهان حمایت کرده است"، تصریح کرد: به همین جهت برای ما سرنوشت مردم و شیعیان نیجریه بسیار اهمیت دارد.

مصطفوی با تاکید بر اینکه "کشتارهایی که در سرزمین نیجریه و جنایت‌هایی که نسبت به کودکان و زنان در این منطقه صورت می‌گیرد به هیچ وجه مورد پذیرش نیست"، در ادامه یادآور شد: بر اساس فرمایش امام (ره) ما افتخار می‌کنیم که دشمنان ما انسان‌های جنایتکاری هستند که هرکس می‌تواند آنها را از روی رفتار ناپسندشان قضاوت کند و بشناسد.

وی بخش دیگری از صحبت‌های خود را به موضوع فعالیت گروه‌های تفکیری و تروریستی در جهان اسلام و منطقه خاورمیانه اختصاص داد و گفت: آنها جنایت‌های عظیمی را در حق اسلام انجام می‌دهند. این گروه‌ها اقدامات وحشیانه‌ای انجام می‌دهند و خود را وابسته به اسلام معرفی می‌کنند. آنها، هم مسلمانان را می‌کشند و هم چهره وحشیانه‌ای از اسلام به دنیا معرفی می‌کنند.

دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق فلسطین با تاکید بر اینکه "باید در برابر این گروه‌ها، هم روشنگری کرد و هم مبارزه مسلحانه انجام داد"، افزود: باید به جهان گفت که این گروه‌ها اسلام را منحرف کرده‌اند و آنها با وجود تبلیغاتشان، بویی از اسلام نبرده‌اند و باید با آنها مبارزه کرد.

مصطفوی در پایان نیز به موضوع اخلاق اشاره و تاکید کرد: انسان بدون اخلاق به هم‌نوع خود رحم نمی‌کند و بازگشت به اخلاق برای جامعه بشری یک ضرورت است.

منبع: ایسنا