۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹

چرا آلبوم پاشایی ۱۸ هزار تومان فروخته می‌شود؟

رامین‌ بصیرت‌نیا گفت: ۱۰ هزار نسخه از آلبوم مرتضی پاشایی با قیمت ۱۸ تومان عرضه می‌شد ما خواستیم هواداران پاشایی شکل جدیدی از عرضه هنرمند محبوب‌شان را بینند به نظر من این قیمت خارج از عرف نیست و معاونت هنری هم در قیمت‌گذاری آن نقشی ندارد.
کد خبر : ۲۵۵۲۱۱

صراط: نشست خبری آخرین آلبوم مرتضی پاشایی با عنوان «اسمش عشقه» ظهر امروز با حضور شهناز مهلوجیان نماینده خانواده پاشایی، معین راهبر و میلاد ترابی تنظیم‌کننده، مهرزاد امیرخانی ترانه‌سرا، رامین بصیرت‌نیا مدیرعامل شرکت دنیای هنر و مرتضی معماری نماینده این شرکت در پردیس چهارسو برگزار شد.

رامین بصیرت‌نیا در ابتدای این نشست ضمن اشاره به جایزه‌ای که برای این آلبوم اختصاص یافته است، گفت: جایزه‌ای تدارک دیده شده که مخاطبان با این آلبوم عکس سلفی می‌گیرند و برای ما ارسال می‌کنند و ما به بهترین عکس‌ها جایزه می‌دهیم. بخش دیگری هم برای فیلم‌برداری در نظر گرفته شده که در این بخش مخاطبات آهنگ‌هایی را که دوست دارند اصطلاحاً لب می‌زنند و برای ما ارسال می‌کنند. تمام سعی ما این بود که در زمان تولید و انتشار این آلبوم کارهایی را انجام بدهیم که خود آن مرحوم نیز دوست داشته باشد.

وی افزود: این آلبوم از منظر کیفی خیلی بهتر از آلبو‌م‌هایی است که امروز در بازار موسیقی عرضه می‌شود و از استانداردهای بالایی برخوردار است و من مطمئنم طی ماه‌های آینده جایگاهش را در بازار موسیقی پیدا می‌کند.

بصیرت‌نیا در ادامه درباره قیمت 18 هزار تومانی این آلبوم گفت:‌ این قیمت‌گذاری براساس چارچوبی مشخص اتفاق افتاده است بخشی از این مبلغ صرف بخش تولید سخت‌افزاری این آلبوم شده است و قسمتی از آن هم به دفترچه و ملحقاتی که درون آن است اختصاص داده شده است.

معین راهبر در ادامه این نشست گفت: ما نمی‌توانیم این نکته را بگوییم که تمام وکل‌های آلبوم صددرصد بود و از لحاظ فنی در جایگاه پایینی قرار  می‌گیرد. یکی از عادت‌های خوب مرتضی این بود که وقتی قطعه‌ای را می‌خواند به طور کمال و تمام آن را اجرا می‌کرد به هر صورت ما تلاش کردیم تا به بهترین شکل ممکن از صدای مرتضی در این آلبوم استفاده کنیم.

مرتضی معماری در بخش دیگری از این نشست در خصوص تیراژ این آلبوم گفت: 400 هزار نسخه از این آلبوم با قیمت 4 هزار تومان عرضه شده است و 10 هزار نسخه از آلبوم مرتضی پاشایی با قیمت 18 تومان عرضه می‌شد ما خواستیم هواداران پاشایی شکل جدیدی از عرضه هنرمند محبوب‌شان را بینند به نظر من این قیمت خارج از عرف نیست و معاونت هنری هم در قیمت‌گذاری آن نقشی ندارد.

مهرزاد امیرخانی در ادامه ضمن گلایه از شرایط مالی که بعد از درگذشت مرحوم پاشایی برای او اتفاق افتاده گفت: من در طول تمام مدت زمانی که با مرتضی پاشایی کار می‌کردم ریالی دریافت نکردم و قرارمان براین بود که وقتی به درجه‌ای از معروفیت و محبوبیت رسیدیم درباره مسائل مالی صحبت کنیم اما ای کاش خانواده او هم مثل خودش عمل می‌کرد.

وی افزود: مشکلات از جایی شروع شد که همه خواستند در مسابقه «چه کسی بیشتر با مرتضی بوده» باشند.قرار بود مستند پاشایی هم از تلویزیون پخش شود و سی‌دی این مستند هم در داخل این مجموعه گنجانده شود من وقتی این شرایط را دیدم و وقتی متوجه شدم که از مرتضی پاشایی سواستفاده می‌کنند و اینقدر همه چیز را می‌فروشند تصمیم گرفتم که کنارشان نباشم.

این ترانه‌سرا ادامه داد: به جای اینکه بیایند از ما تشکر کنند و بگویند که ممنونیم برای لحظاتی که شما در کنار مرتضی بودید و ما نبودیم، می‌آیند و مریضی مرتضی را گردن ما می‌اندازند حال با این شرایط چرا باید ساکت باشیم چرا نباید دنبال سهم خودمان باشیم و اگر خانواده پاشایی به دنبال معنویت رفتند که ما برویم.

امیرخانی تصریح کرد: خوشبختانه برنامه آینده خانواده پاشایی هم برای کسب درآمد مشخص شده و آن شرکت فرهنگی هنری مرتضی پاشایی است. خانواده مرتضی پاشایی هیچ نقشی در رشد مرتضی نداشتند اما همه منافع از آن آنها شد.

در پایان این نشست راهبر در خصوص حضور مصطفی پاشایی در یکی از قطعات این آلبوم گفت: مصطفی پاشایی فقط در قطعه دهم آلبوم خوانده است و در هیچ قطعه‌ دیگری حضور ندارد. مرتضی یک قطعه به نام «حالاحالاها» داشت که بسیار به آن علاقه‌مند بود اما ما تنها نیمی از وکال این قطعه را داشتیم و می‌خواستیم نزدیک‌ترین صدا را به صدای مرتضی پاشایی انتخاب کنیم که نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که صدای مصطفی پاشایی بیشترین شباهت را به صدای مرتضی پاشایی دارد.

منبع: فارس