۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۲
جاش ارنست:

ملک سلمان با اوباما در آمریکا دیدار می‌کند

ارنست خاطر نشان کرد که سفر پادشاه عربستان به آمریکا اهمیت استراتژیک برای این کشور دارد زیرا ریاض از نفوذ ایران در منطقه نگران است.
کد خبر : ۲۵۵۶۳۶
صراط: سخنگوی کاخ سفید گفت ملک سلمان در اولین سفر خود بعد از رسیدن به پادشاهی عربستان، روز چهارم سپتامبر (۱۳ شهریور) طی سفر به آمریکا با رئیس جمهوری این کشور دیدار می کند.

به نقل از دیلی استار، طبق اعلام کاخ سفید تاریخ سفر سلمان پادشاه عربستان به آمریکا در اوایل سپتامبر مشخص شده است. بر این اساس ملک سلمان اولین سفر خود بعد از رسیدن به حکومت عربستان را در تاریخ چهارم سپتامبر سال جاری (سیزدهم شهریور) انجام خواهد داد.  

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با اعلام این خبر گفت ملک سلمان در این دیدار در کاخ سفید پیرامون مسائل مختلف و گسترش روابط دو کشور با باراک اوباما صحبت خواهد کرد. به گفته وی یکی از اصلی ترین موضوعات مسئله یمن و سوریه خواهد بود.

ارنست خاطر نشان کرد که سفر پادشاه عربستان به آمریکا اهمیت استراتژیک برای این کشور دارد زیرا ریاض از نفوذ ایران در منطقه نگران است.  

این در حالی است که در نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس که به دعوت اوباما در آمریکا برگزار شد، ملک سلمان حضور نداشت. به اعتقاد تحلیلگران این مسئله نشان از نارضایتی این کشور از آمریکا در مسئله توافق هسته ای با ایران داشت.

از سوی دیگر یک دیپلمات ارشد در ریاض سفر پادشاه عربستان به آمریکا را چهارم تا ششم سپتامبر اعلام کرده است. گفتنی است پیش از این اخبار ضد و نقیضی در خصوص سفر پادشاه عربستان به واشنگتن منتشر شده بود.

منبع: مهر
برچسب ها: صراط اوباما سلمان