۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹

مقیمی: ایران توانست از غرب اعتراف بگیرد

مقیمی اظهار کرد: ایران توانست از کشورهای مذاکره‌کننده اعتراف بگیرد که ما به انرژی هسته‌ای و استفاده از دستاوردهای هسته مقید هستیم و این دستاوردها در مدت 22 ماه اتفاق افتاد.
کد خبر : ۲۵۵۶۹۷
صراط: معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دستاوردهای هسته‌ای ایران وارداتی نیست و امروز غربی‌ها به حق ایران مبنی بر در اختیار داشتن این فناوری اعتراف کرده‌اند.

محمدحسین مقیمی عصر امروز در نشستی با شماری از مسئولان شرق استان تهران، هفته دولت را گرامی داشت و بیان کرد: با وجود فراز و نشیب‌هایی که در کشور وجود داشت، دولت تدبیر و امید توانست با پشت سر گذاشتن مشکلات داخلی و خارجی به قول‌ها و وعده‌ها و تعهدات خود به مردم جامه عمل بپوشاند.

وی به وضع کشور در زمان آغاز به کار حسن روحانی، رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: با همت، همدلی مردم، ایستادگی و تدبیر رهبر مقام معظم رهبری، اداره امور کشور به نحو احسن انجام می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: در شروع کار، پیگیری و رسیدگی به موضوع هسته‌ای به وزارت امور خارجه و مسائل فنی به سازمان انرژی هسته‌ای واگذار شد؛ همچنین از نظرات حقوق‌دانان کشور در مدت 22 ماه در مقابل 6 کشور بزرگ دنیا استفاده شد و همه قدرت خود را به کار گرفتند.

مقیمی اظهار کرد: ایران توانست از کشورهای مذاکره‌کننده اعتراف بگیرد که ما به انرژی هسته‌ای و استفاده از دستاوردهای هسته مقید هستیم و این دستاوردها در مدت 22 ماه اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: ایران، فناوری انرژی هسته‌ای را از کسی نخریده است؛ هر چند قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با کشور فرانسه قرارداد هسته‌ای داشیم و فقط می‌خواستند استفاده از تولید برق را به ما آموزش دهند؛ اما در حال حاضر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور توانسته‌اند با بضاعت کم، فضای پیشرفت در فناوری را به خوبی ایجاد کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: اصل موضوع این است که فارغ‌التحصیلان و دانشمندان کشور بر خود لازم دانستند در بحث هسته‌ای تلاش و توجه لازم را داشته باشند و ما فناوری کشورمان را مرهون تلاش اساتید و دانشمندان می‌دانیم.

مقیمی گفت: تاکنون مصاحبه‌ای از این قشر در بحث هسته‌ای انجام نشده؛ در صورتی که تلاش اساتید و دانشمندان کشور سبب شد تا امروز محققان ما به دستاوردهای مهمی نائل شوند.

وی یادآور شد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران توانست در مذاکرات با 1+5 از این دستاوردها حراست کند و این امر از اهمیت بالایی برخوردار است و باید این موفقیت را تبریک گفت.

معاون سیاسی وزیر کشور در پایان گفت: نخستین خواسته ما از فرماندار فیروزکوه، ایجاد امنیت و توجه به مسائل اقتصادی شهرستان است؛ بنابراین فردای فیروزکوه در مورد مسائل اقتصادی باید جلوتر از امروزش باشد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط غرب مذاکرات