۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

هوای سیستان از شرایط سالم خارج شد

با گذشت چهار روز از شروع توفان شن، امروز این مهمان ناخوانده بر اساس پیش بینی ها به اوج خود رسید و هوای سیستان بار دیگر از شرایط سالم خارج شد، اکنون میزان غلظت گرد و غبار چهار برابر حد مجاز است.
کد خبر : ۲۵۵۷۳۴
چهارشنبه هفته پیش بود که اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از شروع یک هفته ای توفان شن در سیستان خبر داد و طی اطلاعیه هشدار داد که توفان طی روزهای شنبه و یکشنبه به اوج خود خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: توفان شن از امروز در منطقه سیستان بر اساس پیش بینی ها در حال اوج گرفتن است، به طوری که اکنون جدای از سیستان به سبب تاثیرگذاری این توفان شاهد غبار در مناطق مرکزی استان هستیم.

مصدق گودرزی افزود: حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب بوده که اکنون سطح غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان با توجه به ساعت آغازین توفان ۵۰ کیلومتری سرعت، ۸۳۹ میکروگرم یعنی حدود چهار برابر حد مجاز و دو برابر حد بحران است که باز هم مردم را به ویژه از بعد بیماری های تنفسی و چشمی در معرض خطر قرار داده است.

وی یاد آور شد: تا روز سه شنبه در این منطقه شاهد توفان شدید شن و از این روز از شدت آن کاسته می شود اما وزش باد و گرد و خاک را تا پایان هفته در شمال استان شاهد هستیم.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: پیش بینی می شود امروز و فردا لحظه به لحظه بر میزان غلظت گرد و غبار افزوده شود به طوری که اکنون شعاه دید در منطقه به کمتر از ۵ هزار متر کاهش پیدا کرده است.

توفان سیستان

آماده باش مراکز درمانی و نیروی های امدادی

دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز در همین راستا اعلام کرد که کلیه بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه به منظور خدمات دهی مناسب به بیماران تنفسی احتمالی به حالت آماده باش در آمدند.

این دانشگاه اعلام کرد: همچنین توزیع ماسک رایگان در مناطق بحرانی و آلوده نیز در دستور کار قرار دارد و کلیه تلاش خود را برای حفظ سلامت مردم بکار خواهیم گرفت.

همچنین هلال احمر سیستان و بلوچستان از آمادگی تیم های امدادی به حادثه دیدگان احتمالی در منطقه سیستان خبر داد.

منبع: مهر