۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

خاطرات جدیدی از «آن بیست و سه نفر»

نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» از مراحل نهایی جلد دوم این کتاب خبر داد و گفت: این جلد در سال جدید منتشر خواهد شد.
کد خبر : ۲۵۵۷۳۸

صراط: احمد یوسف‌زاده، نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» با اشاره به نگارش جلدهای جدید از این کتاب گفت: جلد دوم این کتاب در دست نگارش است. گمان نمی‌کنم که به نمایشگاه کتاب تهران در سال جدید برسد، اما سعی دارم که این جلد در سال آینده روانه بازار کتاب شود.

وی ادامه داد: این جلد بیشتر حول محور اتفاقاتی که برای آن 23 نفر نوجوان در اسارتگاه‌های عراق رخ داده است، نوشته خواهد شد. این بچه‌ها بعد از دیدار با صدام و ماجراهایی که در جلد اول از آن یاد شد، به اردوگاه‌های مختلف از جمله اردوگاه اطفال در عراق فرستاده شدند. بیشتر بچه‌هایی که در این اردوگاه حضور داشتند، بین سن 18 تا 25 سال بودند، از این جهت نام این اردوگاه، اطفال گذاشته شده است.

ماجرای «آن بیست و سه نفر» اتفاقی است که نمونه‌اش در هیچ جنگی رخ نداده است. این نخستین جمله از کتاب خاطرات احمد یوسف‌زاده است که چندی پیش از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شده است.

کتاب همان‌طور که راوی بر آن اذعان دارد، روایتی ناگفته و تاکنون تکرار نشده از جنگ هشت ساله عراق با ایران را در خود دارد که در نوع خود خواندنی است. کتاب نه روایتی داستانی و نه ماجرایی برخاسته از ذهن نویسنده است، «آن بیست و سه نفر» حکایتی است واقعی از زندگی 23 نوجوان که در عملیات بیت‌المقدس به اسارت درآمده‌اند.

در حقیقت این کتاب سندی است از زندگی 23 رزمنده که سال‌های شیرین نوجوانی‌شان را در اسارتگاه‌های عراق گذراندند. نگاه به جنگ از قاب نوجوانی 17 ساله روایتی جدید از جنگ عراق با ایران است که بیش از هر چیزی تلخی و بی‌رحمی جنگ را تلنگر می‌زند.

منبع: تسنیم