۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷

رونمایی از سردیس شهید چمران درلبنان +تصاویر

با نامگذاری خیابانی در منطقه غبیری بیروت به نام شهید مصطفی چمران، از سردیس شهید چمران در این خیابان رونمایی شد.
کد خبر : ۲۵۵۸۱۹
صراط: با برگزاری مراسمی در حسینیه «برجاوی» در منطقه «بئرحسن» بیروت لبنان كه با حضور مقامات رسمی، علمای دینی شیعه و سنی، سفیر و رایزن فرهنگی و كاركنان سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در لبنان و فعالان سیاسی و فرهنگی لبنانی و فلسطینی برگزار شد، یكی از خیابان‌های شهر بیروت به ‌نام «شهید دكتر مصطفی چمران» نام‌گذاری شد.

در این برنامه كه با همكاری رایزنی فرهنگی كشورمان در لبنان و شهرداری غبیری بیروت برگزار شد، سرود ملی دو كشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لبنان نواخته شد و سپس «محمد سعید الخنسا» شهردار منطقه غبیری بیروت، در سخنانی به‌ بیان سابقه همكاری و برنامه‌ریزی رایزنی فرهنگی ایران و شهرداری غبیری برای اجرای این برنامه كه هدف از آن گرامی‌داشت نام شهیدان است، پرداخت.

در ادامه «محمدمهدی شریعتمدار» رایزن فرهنگی ایران نیز در سخنرانی خود ضمن قدردانی از شهرداری غبیری برای همكاری در این اقدام كه نمادی از امتداد جبهه مقاومت از فلسطین و لبنان تا ایران است، شهید چمران را نمونه انسان عالم عامل مجاهد مهاجر فی سبیل‌الله دانست كه در عرصه‌های گوناگون مقاومت تلاش كرد و سرانجام به فیض شهادت نایل آمد.

همچنین، سفیر كشورمان در بیروت نیز در سخنانی به ‌بیان ویژگی‌های شهید چمران پرداخت و از اقدام شهرداری غبیری و رایزنی فرهنگی ایران در نامگذاری خیابانی در بیروت به نام شهید مصطفی چمران قدردانی كرد.

«علی علی عمار» وزیر سابق و نماینده كنونی مجلس نمایندگان لبنان و «غازی زعیتر» وزیر امور اجتماعی و ترابری لبنان نیز كه به ‌نمایندگی از حزب‌الله و جنبش امل در این مراسم حضور داشتند، از دیگر سخنرانان مراسم بودند.

پایان بخش این مراسم هم سخنرانی مهندس «مهدی چمران» رییس شورای شهر تهران و برادر آن شهید بود.

پس از آن، شركت‌كنندگان در این مراسم، با حضور در محل نصب سردیس شهید چمران، از این سردیس كه به وسیله شهرداری تهران ساخته و تحویل شده است، پرده‌برداری كردند.

همچنین در كنار این مراسم، نمایشگاهی از تصاویر حرم مطهر امام رضا (ع) و آثار هنری درباره آن امام همام برگزار شد.


منبع: ابنا