۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳

هوای سیستان در شرایط اضطرار

امتداد وزش باد، گرد و خاک شدید که از سه شنبه هفته گذشته در سیستان آغاز شده بود امروز نیز سختی هایش را به مردم بار دیگر تحمیل کرد و هوای سیستان را در شرایط اضطرار قرار داد.
کد خبر : ۲۵۶۵۷۸
صراط: بیش از ۹ روز از شروع توفان در منطقه سیستان می گذرد به گونه ای که ریزدگردها قصد ترک این دیار را نداشته و تحمل زندگی را برای مردم سخت تر می سازد.

سرعت توفان به ۸۰ کیلومتر رسید

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: مطابق پیش بینی ها امروز نیز شرایط سختی به مردم تحمیل شد، اکنون سرعت توفان به ۸۰ کیلومتر در ساعت رسیده این در حالی است که بر اساس گزارش ایستگاه پایش زابل، سرعت توفان صبح در این دیار ۶۸ کیلومتر سرعت داشت.

علی ملاشاهی بیان کرد: پیش بینی می شود که این شرایط تا فردا در منطقه سیستان حاکم باشد و از اوایل روز جمعه شاهد کاهش ریزگردها و شدت توفان در شمال سیستان و بلوچستان باشیم.

وی گفت: در ارتفاعات جنوبی استان نیز از بعد از ظهر رشد ابر را شاهد بوده ایم و از پنجشنبه تا اوایل هفته آینده در برخی از این نواحی رگبار باران، رعد و برق و تند باد پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از فردا در اکثر نقاط استان کاهش دما خواهیم داشت.

ملاشاهی خاطر نشان کرد: حداقل دمای هوا در شبانه روز گذشته با ۱۶ درجه مربوط به زاهدان و حداکثر دما با ۴۴ درجه مربوط به شهرستان های دلگان و نیکشهر بوده است.

خدمات امدادی به ۵۹۰ نفر ارائه شد

مرکز اطلاع رسانی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: تعداد ۱۰ هزار ماسک رایگان طی چند روز گذشته توزیع شده و به سبب شدت توفان در مناطق هیرمند و مرکزی سیستان به ویژه روستاهای گرگ، آبیل، اسلام آباد ده کول تیم ها امدادی به آن مناطق اعزام شدند.

بر اساس اطلاعیه این مرکز، در این مناطق به ۵۹۰ نفر ضمن توزیع ماسک رایگان، بسته غذائی خدمات امدادی در توفان ارائه شده است.

منبع: مهر