۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

پوردستان: دنبال تصرف خاک دشمن نبود‌یم

امیر پوردستان در ادامه با اشاره به برخی ویژگی‌های جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: کشور ایران در این جنگ برای حفظ اعتقادات و باورهای خود می‌جنگید و به دنبال قدرت‌نمایی و تصرف خاک کشور دشمن نبود.
کد خبر : ۲۵۶۶۲۷
صراط: فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به برخی ویژگی‌های جنگ تحمیلی، گفت: کشور ایران در این جنگ برای حفظ اعتقادات و باورهای خود می‌جنگید و به دنبال قدرت‌نمایی و تصرف خاک کشور دشمن نبود.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان ظهر امروز ‌در ‌یادواره 360 شهید ارتشی شرق لرستان که به میزبانی شهرستان دورود برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع شهدا در فرهنگ دینی اسلام، اظهار داشت: این جایگاه رفیع به این دلیل است که شهدا خود را فدا می‌کنند تا دیگران بتوانند راه را ادامه دهند.

وی با اشاره به تاثیر خون شهدا در پویایی و حرکت جامعه یادآور شد: عزت، اقتدار و توانمندی کشور به برکت همین خون شهدا‌ست و اگر مقام‌های سیاسی کشور در مقابل 6 کشور قدرتمند جهان دور یک میز مذاکره می‌نشینند و از حقوق کشور دفاع می‌کنند به واسطه برکت خون شهدا‌ست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه شهدا مثل شمع هستند، گفت: شهدا در دوران 8 سال دفاع مقدس با خون خود باعث شدند‌ تا حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن داده نشود و این در شرایطی است که در 200 سال گذشته قبل از پیروزی انقلاب حدود یک سوم خاک کشور جدا شد.

امیر پوردستان در ادامه با اشاره به برخی ویژگی‌های جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: کشور ایران در این جنگ برای حفظ اعتقادات و باورهای خود می‌جنگید و به دنبال قدرت‌نمایی و تصرف خاک کشور دشمن نبود.

وی بصیرت را یکی دیگر از ویژگی‌های رزمندگان ایران در دوران دفاع مقدس بیان کرد و گفت: رزمندگان ما در این جنگ با بصیرت برای دفاع از کشورشان به جبهه‌ها وارد شدند و اینگونه نبود که بخواهند دست به کشتار کودکان و زنان بی‌گناه بزنند.

این مسئول با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس قصد کشورگشایی نداشته‌ایم، تاکید کرد: اگر در دوران جنگ تحمیلی عملیات‌های برون‌مرزی اجرا می‌شد، برای تصرف خاک دشمن نبود، بلکه برای تحت فشار گذاشتن صدام بود تا پای میز مذاکره قرار گیرند.

وی با بیان اینکه نسل‌های جوان جامعه تاریخ و وقایع جنگ تحمیلی ایران را مطالعه کنند، گفت: کشور ایران در این جنگ به تنهایی در مقابل دنیا می‌جنگید و این در شرایطی است که اگر نگاهی به جنگ‌های به وقوع پیوسته در قرن گذشته کنیم، همواره شوروی در حمایت از یک طرف این درگیری بوده و آمریکا در طرف دیگر اما در جنگ تحمیلی همه دنیا ‌علیه ایران اسلامی بودند.
منبع: فارس