۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

قانون 4 ماده‌ای هک شدن!

تقاضای بیش از حد،بمباران ایمیلی،ورود غیر مجاز و بدافزارها 4 راه کلی برای هک شدن هستند.
کد خبر : ۲۵۶۷۹۳
صراط: هکر را می توان به زبان ساده برنامه‌نویس‌ ماهری دانست که می‌تواند رایانه‌ها را مورد حمله قرار داده و محتوایشان را کشف کند، بیشتر هکرها از افشای ماهیت اصلی خود امتناع می‌کنند چرا که موجب می‌شود تحت تعقیب دولت‌ها قرار بگیرند.

اما هکرها در حملات خود از یک قانون کلی پیروی می‌کنند. به عبارت دیگر اگر ۵ مورد زیر برای سیستم‌های رایانه‌ای و شبکه‌های سایبری رخ دهد می‌توان از عنوان "هک شد"برای آن استفاده کرد.

این راه ها کدامند؟به طور کلی می توان این راه ها را به چهار دسته کلی تقسیم کرد. در واقع می توان یک قانون کلی را در هک کردن دانست.

اما این 4 مورد شامل موارد زیر می شود:

۱-تقاضای بیش از حد از یک سرور؛که به منظور صدمه زدن یا از بین بردن دسترسی کاربران به خدمات و منابع دیجیتال یک سرور صورت می گیرد یا دسترسی سایت‌ها را با داده‌های غیرلازم فرستاده شده توسط برنامه‌ مخصوص این کار بمباران می‌کند. این کار سرعت خدمات را پایین می‌آورد و یا باعث افزایش شدید ترافیک سایت مذکور شده که در نتیجه کاربران در دسترسی به سایت دچار مشکل می شوند. 

۲- بمباران ایمیلی؛ که طی آن هزاران ایمیل به آدرس اهداف ارسال شده و موجب ایجاد اختلال در عملکرد آنها می شود.

۳-ورود غیر مجاز؛ این مورد به زمانی گفته می شود که هکرها به وب‌سایتی دسترسی پیدا کرده و محتوای آن را با ماهیت اصلی سایت عوض می‌کنند.

۴-بد افزار؛ از طریق ویروس ها و کرم های رایانه ای در سطح شبکه‌های ملی و جهانی که موجب شود فایل‌ها و سیستم‌های عملکردی دچار اختلال موقت یا دائم بشوند.

بنابر این اگر زمانی یکی از این اتفاقات برای شما رخ دهد میتوان گفت که باعرض تاسف، شما هک شده اید!
برچسب ها: قانون هک ایمیل صراط