۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

آصفری:دولت همین هفته لایحه برجام را بدهد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کسانی که در داخل کشور درصدد اختلاف‌افکنی هستند تا گروهی را موافق و گروهی را مخالف قلمداد کنند، با ارائه لایحه برجام به مجلس شکست خورده و جلوی اتفاقات بعدی گرفته خواهد شد.
کد خبر : ۲۵۶۹۱۱
صراط: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کسانی که در داخل کشور درصدد اختلاف‌افکنی هستند تا گروهی را موافق و گروهی را مخالف قلمداد کنند، با ارائه لایحه برجام به مجلس شکست خورده و جلوی اتفاقات بعدی گرفته خواهد شد.

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان در خصوص لغو تحریم‌ها و غیر قابل پذیرش بودن تعلیق آن گفت: با فرمایشات مقام معظم رهبری وظیفه همگان کاملا روشن شد، لذا رئیس‌ جمهور نباید اصراری بر عدم ادامه بررسی برجام توسط مجلس شورای اسلامی داشته باشد.

وی افزود: رئیس‌ جمهور همواره بر اطاعت‌پذیری و ولایت‌پذیری در دو سال اخیر تأکید داشته‌اند که این موضوع باید در عمل ثابت شود؛ لذا پس از فرمایشات مقام معظم رهبری نباید هیچگونه توجیه حقوقی در زمینه عدم بررسی برجام توسط مجلس شورای اسلامی وجود داشته باشد و انتظار این است که لایحه برجام در این هفته به مجلس ارائه شود.

آصفری اظهار داشت: اقدام دولت در ارائه لایحه برجام به مجلس شورای اسلامی اینگونه ثابت خواهد کرد که هیچ مسئله‌ای بالاتر از منافع ملی در ایران وجود ندارد، ولی اگر دشمن به دنبال دوقطبی کردن برجام است باید بداند دولت، مردم و نظام در خصوص توافق هسته‌ای یکصدا هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کسانی که در داخل کشور درصدد اختلاف‌افکنی هستند تا گروهی را موافق و گروهی را مخالف قلمداد کنند، با ارائه لایحه برجام به مجلس شکست خورده و جلوی اتفاقات بعدی گرفته خواهد شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: توافق هسته‌ای باید در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد، زیرا مباحث حقوقی، اقتصادی،‌ بودجه‌ای، انرژی و امنیتی در برجام به صراحت وجود دارد، ولی ای کاش تعطیلات شهریور نمایندگان مجلس اجرایی نمی‌شد تا نمایندگان مجلس آن را به صورت دقیق بررسی می‌کردند.

آصفری افزود: طرف مقابل در بسیاری از بندهای برجام واژه تعلیق را به صراحت بیان کرده، ولی متأسفانه ما مقابله به مثل نکرده و با راکتور اراک طوری رفتار کرده‌ایم که قابل استفاده نیست در صورتی که طرف مقابل بازگشت پذیری تحریم‌ها را برای خود متصور می‌داند.

وی اظهار داشت: وقتی قلب راکتور با بتن پر می‌شود خارج شدن از این موضوع سخت است، ضمن اینکه بازگشت به وضعیت گذشته نیز امکانپذیر نیست. پس باید در مجموع وقتی طرف مقابل بازگشت‌پذیری تحریم‌ها را برای خود متصور می‌داند، ما هم بازگشت‌پذیری برنامه هسته‌ای خود را محتمل بدانیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر زیرساخت‌های برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران برچیده شود، مطمئناً خسارت‌هایی به بار خواهد آمد، لذا اگر طرف مقابل به دنبال تعلیق تحریم‌های ایران است، ما هم برنامه‌های هسته‌ای خود را تعلیق کرده و تنها گاز را به سانتریفوژها تزریق نخواهیم کرد، نه اینکه زیرساخت‌های برنامه هسته‌ای خود را جمع‌آوری کنیم.

آصفری افزود: در صورت زیاده‌خواهی طرف مقابل، ایران هم در صورت تعلیق تحریم‌های خود به سرعت برنامه هسته‌ای خود را بازگشت‌پذیر خواهد کرد. لذا لزومی ندارد که در برابر اقدامات بسیار بزرگ ایران طرف مقابل وعده سر خرمن دهد، پس بهتر آن است که ما هم مقابله به مثل کنیم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه طرف مقابل زورگو است و تلاش می‌کند تا از زیر بار تعهداتش خارج شود، ما هم نباید اقداماتی را انجام دهیم که بعدها نتوانیم به عقب برگردیم.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط برجام آصفری