۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

نتانیاهو پذیرش آوارگان سوری را رد کرد

پیشنهاد رهبر حزب مخالف «اتحادیه صهیونیست» مبنی بر پذیرش پناهندگان سوری به درگیری لفظی او با نخست وزیر، وزیر دادگستری و وزیر حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی منجر شد.
کد خبر : ۲۵۷۲۱۹
صراط: پیشنهاد «اسحاق هرتزوگ» رهبر حزب «اتحادیه صهیونیست» مبنی بر اینکه اسرائیل پناهندگان سوری را بپذیرد، باعث درگیری لفظی بین موافقان و مخالفان این پیشنهاد شد.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، «بنیامین نتانیاهو» در نشست هفتگی کابینه خود گفت: «اسرائیل نسبت به تراژدی انسانی پناهندگان سوری و آفریقایی بی‌تفاوت نیست. اما اسرائیل کوچک است و فاقد عمق جغرافیایی است. در نتیجه، ما باید مرزهایمان را در مقابل مهاجران و تروریسم حفظ کنیم».

هرتزوگ به سرعت در رسانه‌های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «کسانی که مخالف این ایده هستند، فراموش کرده‌اند که یهود و پناهندگی چیست»؟

وی افزود: «نخست وزیر ملت یهودی نمی‌تواند قلب خود و دروازه‌هایش را به روی مردمی ببندد که برای نجات زندگی خود بچه به دست در حال فرار هستند و شکارچیان آنها را دنبال می‌کنند».

با این حال، نتانیاهو گفت، گام‌هایی را در پیش گرفته است تا به کسانی که بیرون از مرزها زجر می‌کشند، کمک کند.

وی در ادامه افزود:« ما تاکنون از حدود یک هزار زخمی جنگ سوریه مراقبت کرده‌ایم و به آنها کمک کرده‌ایم تا زندگی خود را دوباره بسازند. ما اخیرا با نخست وزیر ایتالیا و رهبران سایر کشورهای اروپایی درباره ارائه بسته‌های کمک‌های اقتصادی، کشاورزی و امنیتی به کشورهای آفریقایی گفت‌وگو کرده‌ایم تا بتوانند در مبدا با این مشکلات مقابله کنند».

هرتزوگ در واکنش به این سخنان نتانیاهو نیز گفت:«من به دلایل بشردوستانه خواستار اجازه ورود به تعداد کمی از پناهندگان به اسرائیل هستم».

«اسرائیل کاتز» وزیر حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی نیز به انتقاد از هرتزوگ پرداخت و گفت، او داوطلبانه پناهندگان را به خانه خود ببرد.

وی افزود: «این یک پیشنهاد عوام فریبانه است. اسرائیل سال‌هاست در خط مقدم ارائه کمک قرار دارد. ما کشور اروپایی نیستیم».

«آیلت شاکد» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نیز پیشنهاد هرتزوگ را ایده بدی خواند و گفت: «معتقدم درخواست حزب مخالف برای جذب پناهندگان غیرمسئولانه است. نمی‌توان صرفا یک گروه کوچک را پذیرفت. به محض اینکه تعدادی را بپذیرید، به ده‌ها هزار نفر و سپس صدها هزار نفر تبدیل می‌شود».
منبع: فارس