۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
اسرائیل توانایی کنترل نوار غزه را ندارد

فرمانده صهیونیست: به داعش علاقه نداریم!

فرمانده واحد جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد به رغم‌ اینکه مایل به کنار رفتن حماس از نوار غزه است، اما این رژیم توانایی کنترل نوار غزه را ندارد.
کد خبر : ۲۵۷۴۳۶
صراط: «سامی تورگمن» فرمانده واحد جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید این رژیم توانایی حکومت بر غزه را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، تورگمن روز گذشته (دوشنبه) در کنفرانس بین‌المللی ضد تروریسم در هرتزلیا گفت: «حماس دشمن ماست و هدفش پایان دادن به موجودیت اسرائیل است. به نفع اسرائیل است که حماس جایگزین شود هر چند اسرائیل خود توانایی کنترل غزه را ندارد».

وی در بخش دیگری از سخنان خود دو هدف اصلی اسرائیل در غزه را این گونه تشریح کرد: «یکی جلوگیری از بحران بشردوستانه در غزه به ویژه بعد از عملیات صخره سخت و دیگری جلوگیری از توسعه گروه‌های جهادی در آنجا».

تورگمن در ادامه اظهار داشت: «ما شاهد اتفاقاتی که اطرافمان رخ می‌دهد هستیم و به سازمان‌هایی مانند داعش علاقه‌ای نداریم».

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سه مقام ارشد حماس اشاره کرد و مدعی شد،‌ «اسماعیل هنیه» معاون ریاست دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بیشتر مایل به حفظ کنترل غزه است در حالی که «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نگران کسب حمایت بین‌المللی برای فلسطین و توسعه این سازمان به کرانه باختری است. «محمد ضیف» فرمانده گردان‌های «القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» نیز تهدید بزرگی است که بیشتر تلاش‌های او بر جنگ‌های زیرزمینی متمرکز شده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط صهیونیست غزه