۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶

آشنایی‌باحریفان ایران درجام‌جهانی والیبال

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی 2015 باید برابر تونس، تیم دوم آفریقا قرار بگیرد.
کد خبر : ۲۵۷۴۹۲

صراط: تیم ملی والیبال تونس با 8 طلا، 7 نقره و 2 برنز پرافتخارترین تیم آفریقاست که البته امسال فینال را به مصر باخت و دوم شد. تونسی‌ها همواره یکی از نمایندگان قاره سیاه در رویدادهای جهانی والیبال بوده اند، مگر آنکه خودشان به دلایل داخلی در مسابقات انتخابی شرکت نکرده باشند.

دو سال است که به لیگ جهانی پا گذاشته و در گروه 3 توپ می زنند، شش بار در المپیک شرکت کرده‌اند که بهترین مقام شان؛ نهمی 1984 لس‌انجلس است، 9 بار به مسابقات قهرمانی جهان راه یافته‌اند و امسال نیز برای هشتمین بار در جام جهانی حاضر شده‌اند.

بازیکنان تونس که همگی در لیگ داخلی کشورشان به فعالیت مشغولند، برای ششمین سال متوالی تحت هدایت فتحی قرار دارند. یک مربی وطنی که سال های 1994 تا 1996 نیز سرمربی تونس بود و سپس به بحرین رفت، اما دوباره از سال 2010 به تیم کشورش بازگشت. تونسی ها معتقدند فتحی المکور برای تیم شان شانس می آورد، به ویژه در مسابقات افریقایی و رقابت مهم این تیم با کشورهایی همچون مصر و کامرون.

کمتر کسی است که باور داشته باشد تونس می تواند از جام جهانی جواز حضور در المپیک را دریافت کند. این تیم شانس این را دارد تا زمستان امسال با قرار گرفتن در رده اول انتخابی المپیک در قاره افریقا به ریو 2016 سلام کند.

ایران و تونس تاکنون دو بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم هر دو از پیروزی و شکست، برابر بوده است.

این تیم در بازی نخست خود در رقابت های جام جهانی 2015 والیبال با نتیجه 3 بر صفر مغلوب لهستان شد و ایران بازی را با حساب 3 بر یک به آرژانتین واگذار کرد.

دیدارهای رسمی ایران با تونس از آغاز تاکنون

1970 (قهرمانی جهان): ایران (3) – تونس (0)

1991 (جام جهانی): ایران (1) – تونس (3)


منبع: فارس