۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
بر اساس بیانیه منتشر شده

سوالات جدید آژانس درباره برخی ابهامات

بر اساس بیانیه جدید آژانس، این نهاد بین المللی سوالاتی درباره ابهامات خود نسبت به اطلاعات ارائه شده اخیر به ایران عودت داده است.
کد خبر : ۲۵۷۶۴۴
صراط: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه  امروز چهارشنبه خود آورده است: بر اساس توافق انجام شده بین ایران و آژانس که به "نقشه راه" نامگذاری شده، آژانس در تاریخ 8 سپتامبر (17 شهریور) سوالاتی را به ایران درباره ابهامات بر سر اطلاعات داده شده به این نهاد سازمان ملل در تاریخ 15 آگوست 2015 (24  مرداد) داده است.

همچنین همانطور که در نقشه راه بر سر آن توافق شده، نشست‌های فنی-کارشناسی، اقدامات و مباحث فنی پیش از 15 اکتبر 2015(23 مهر) برای رفع ابهاماتی که آژانس بر آنها تاکید دارد، در تهران سازماندهی و برگزار خواهد شد.

اقدامات مورد توافق در نقشه راه قرار است تا 15 اکتبر تکمیل شود و مدیر کل آژانس یوکیا آمانو برآورد نهایی درباره حل و فصل همه مسائل باقی مانده گذشته و فعلی را تا 15 دسامبر (24 آذر) به شورای حکام آژانس ارائه خواهد کرد.

آمانو این هفته و در نشست فصلی آژانس اعلام کرده بود که ایران براساس توافق نقشه راه، توضیحات مکتوبی را در تاریخ 15 اگوست(24 مرداد)  به آژانس ارائه کرد که در حال بررسی این توضیحات هستیم و سوالات خود را در تا 15سپتامبر مطرح خواهیم کرد.

منبع: تسنیم