۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵

دربی میلان به روایت تاریخ +تصاویر

دربی شهر میلان مشهور به ال‌مادونیا فردا شب برگزار می‌شود که آمار حکایت از اقتدار نراتزوری دارد.
کد خبر : ۲۵۸۰۷۸

صراط: به مناسب دربی شهر میلان مشهور به ال‌مادونیا که در هفته سوم لیگ سری‌‌ A فردا شب برگزار می‌شود، گذری به تاریخ بازی‌های این دو تیم پر هوادار داشتیم تا برای فوتبال دوستان آمار و ارقام این دو تیم دوست داشتنی را در  بیان کنیم.

دربی میلان به روایت تاریخ +تصاویر

گزارش تقابل دو تیم به شرح زیر است:

* اینترمیلان و آث‌میلان 214 بار در رقابت‌‌های مختلف در مقابل هم قرار گرفتند که سهم اینترمیلان با 76 پیروزی بیشتر از روسونری با 74 پیروزی است و 64 دیدار هم با نتیجه تساوی تمام شده است.

* در تعداد گل‌های زده نراتزوری با 291 گل در مقابل 287 گل از روسونری جلو هستند.

* بازی‌های این دو تیم در کالچو: دو تیم 184 بار مقابل هم قرار گرفتند که بازهم اینترمیلان با 68 برد برابر 61 پیروزی از روسونری جلو هستند و 55 بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

* دو تیم در 6 بازی اخیر که در سه سال گذشته داشتند، هیچ یک نتوانستند بیش از یک گل به حریف خود بزنند و در این 6 دیدار دو پیروزی سهم میلان و یک پیروزی سهم اینتر بوده است و بقیه بازی‌ها با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

* اولین دیدار که تیم اینتر میلان به مصاف تیم آث میلان رفت به سال 1910 میلادی در رقابت‌های جام حذفی ایتالیا بر می‌گردد که این دیدار با پیروزی روسونری با نتیجه 3 بر 2 به پایان رسید.

* اولین دیدار این دو تیم در کالچو به سال 1929 میلادی برمی‌گردد که در این دیدار اینتر با نتیجه 2 بر یک روسونری را شکست داد.

دربی میلان به روایت تاریخ +تصاویر

* بهترین گلزن دربی شهر میلان آندری شوچنکو بازیکن سابق روسونری با 14 گل است و در پشت سر آن جوزپه مه‌آتزا اسطوره ایتالیایی که 12 گل را با تیم اینتر و یک گل را با تیم میلان به ثمر رساند است قرار دارد.

* بیشترین بازی دربی شهر میلان را پائولو مالدینی ستاره باشگاه آث میلان با 56 بازی و بعد از او خاویر زانتی اسطوره باشگاه اینتر با 47 بازی انجام داده است.

* بهترین پیروزی روسونری به سال 2001 در رقابت‌های جام حذفی ایتالیا برمی گردد که این دیدار با نتیجه 6 بر صفر به نفع میلان تمام شد.

* بهترین برد نراتزوری به سال 2009 در رقابت‌‌های سری‌آ بر می‌گردد که بازی با نتیجه 4 بر صفر به نفع اینتر تمام شد.


منبع: فارس