۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۴

"بسيج دانشجويي بايد محور جهاد علمي باشد"

کد خبر : ۲۵۸۱
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در مراسم معارفه رئيس جديد سازمان بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي كشور كه از بعدازظهر امروز در تالار ابن سيناي دانشكده پزشكي دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: با توجه به اينكه مجموعه بسيج به دست امام خميني(ره) بنا شده، طبعا شاخه دانشجويي آن را هم امام خميني (ره) به اين شجره طيبه افزودند.
وي افزود: اهميت مضاعف بسيج كه امام خميني (ره) آنرا از ضروري‌ترين تشكل‌ها عنوان فرموده و مقام معظم رهبري آنرا يكي از ارزنده‌ترين يادگاران امام‌(ره) ‌ناميدند، از جهت تجانس به انقلاب اسلامي است.
نقدي خاطرنشان كرد: اصل انقلاب اسلامي بر محور فرهنگ و معنويت و بر پايه علم و دانش است و بسيج دانشجويي تشكلي است كه منطبق بر اين اصل حركت مي‌كند.
وي با تاكيد بر اينكه بسيج دانشجويي تشكل فرهنگي، علمي و پيشتاز در جهات علمي است، تصريح كرد: انقلاب ما انقلابي است كه بر حسب قانون كه چكيده فضيلت‌هايي است كه در تفكر انقلاب بوده، رهبري آن يك عنصر فرهنگي است و بر حسب استثناء رهبري اين انقلاب عنصري دانشمند و عالم است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه تاكيد كرد: با توجه به خصايص بارز مقام معظم رهبري، اكنون پيشرفت‌هايي كه داريم در عرصه فرهنگي دنيا را فرا گرفته است و در قلب اروپا، آمريكاي لاتين و شرق آسيا پرچم تفكر اسلامي به بركت انقلاب اسلامي ايران برافراشته شده و در حال پيشرفت است.
وي افزود: فرهنگ انقلاب اسلامي ايران به قدري نافذ است كه به راحتي كمترين دشمنان را به زانو در مي‌آورد همانطور كه اوباما و برخي ديگر از رهبران هم اعتراف خواهند كرد چون در برابر حقيقت ناب قرار خواهند گرفت.
نقدي با اشاره به اينكه از جهت علمي پيشرفت‌هايي كه انقلاب اسلامي ايران داشته امروز براي دشمنان ما خيره‌كننده است، خاطرنشان كرد: در اين ايام ديديد كه چه دستاوردهاي علمي را دانشمندان ايراني عرضه كرده‌ و ناو جماران به آب انداخته شد و همچنين آزمايش صددرصد موفق سامانه پدافند هوايي با توليد كاملا بومي را در پي داشتيم و پرتاب موجودات زنده به فضا از ديگر نمادهاي علمي كشور ايران هستند.
وي در خصوص ناوشكن جماران كه چندي پيش توسط دانشمندان ايراني طرح‌ريزي و به آب انداخته شده است، خاطرنشان كرده است: اين ناو جنگي قرار بود يكسال پيش به آب انداخته شود و كشورهايي كه قرار بود اجزاي آنرا به ما بدهند، بازي درآورده و از اين امر خودداري كرده اما يك صنعتگر مؤمن ايراني با به ميدان گذاشت و اين اعضاي پيچيده را به راحتي ساخته و در موعد خود تحويل داد.
وي افزود: 5 سال پيش ابتداي برنامه 8 ساله اول كشور رقم زده شد. در حوزه صنعت دفاعي و ساخت سامانه‌هاي پدافند هوايي، يك سياست تعيين شد و خود ما كه به تبيين اين سياست پرداخته بوديم، دچار ترديد شديم كه آيا اين صنعت پيچيده در ظرف 5 سال به وقوع خواهد پيوست و يا خير اما با تلاش دانشمندان ايراني قبل از پايان برنامه 5 ساله اين امر به وقوع پيوست.
نقدي در خصوص سامانه پدافند هوايي خاطرنشان كرد: پيدا كردن يك هدف مافوق صوت و سه بعدي و كشف و انهدام آن يك صنعت پيچيده را مي‌طلبد و اكنون با توجه به راه‌اندازي اين سامانه اكنون در خصوص توليد انبوه آن نيز توسط دانشمندان ايراني مشكلي نداريم و اين پيشرفت ايراني مديون ارزش‌هاي حاكي بر نظام اسلامي است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه تصريح كرد:‌ انتظاري كه از بسيج دانشجويي مي‌رود اين است كه در راه اعتلاي اين ارزش‌ها بكوشند.
وي افزود: از بسيج دانشجويي مي‌خواهيم كه طبق فرمايش مقام معظم رهبري مرزهاي دانش را بشكنند و اين انتظار بيجايي نيست.
نقدي خاطرنشان كرد: اگر به متن رجوع كنيم مي‌بينيم كه شكستن مرزهاي دانش كار جوانان است و دانشمندان بزرگ در دوران جواني به اين اقدامات دست پيدا كردند و بيشترين شكستن مرزهاي دانش در طول تاريخ در ميان دانشمندان طبق آمار موجود ميان سنين 25 تا 30 سالگي روي داده است. لذا انتظار ما از بسيج دانشجويي اين است كه به دنبال تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري باشند.
وي با اشاره به اينكه بسيج دانشجويي تشكلي تك بعدي نيست، اظهار داشت: بسيج دانشجويي نه تنها در حوزه سياسي، فرهنگي و اجتماعي بلكه بايد در تمامي ابعاد فعال باشد و دانشگاه محيط علم است و بسيج دانشجويي در بستر دانشگاه بايد محور خود را مبتني بر جهاد علمي قرار دهد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تاكيد بر اينكه روح مبارزه‌جويي ما كه در جوانان بيش از همه بروز پيدا مي‌كند بايد در حوزه علم به كار گمارده شود، افزود: از نگاه تهديدمحوري اگر بخواهيم تهديدي را به زانو در بياوريم راه آن پيشبرد علم است.
وي با اشاره به اينكه اكنون ترديد در ميان دانشمندان اقتصادي، ترديد مدت زمان به زمين خوردن اقتصاد آمريكاست، خاطرنشان كرد: امريكا در مقوله فرهنگي اكنون شكست خورده و در حوزه نظامي از پس چند گروهك برنيامده و پا در گل افغانستان و عراق گير افتاده است و در حوزه سياسي اكنون رئيس جمهور سوريه اين كشور را ملعبه دست خود قرار داده است.
نقدي در ادامه افزود:‌ آن چيزي كه در حال حاضر به عنوان پرده در بين آمريكا و كشورهاي غربي مانده كه بوسيله آن زورگويي مي‌كنند، فن‌آوري است و اگر بشود اين فن‌آوري را نيز از دست آنها درآورد همه چيز از دست اين كشورهاي سلطه‌گر خارج خواهد شد. اين امر دير نيست و همه دولت‌ها و ملت‌ها حتي كشورهاي شرق آسيا در پي خارج كردن بحث فن‌آوري دنيا از دست اين گونه كشورها هستند.
وي با اشاره به اينكه بسيج دانشجويي به عنوان يك تشكل دانشجويي هم بايد همه جانبه محور جهاد علمي باشد، خاطرنشان كرد: اكنون خلاء علمي در مراكز علمي دنيا و كشورمان موجود است و اين مسئله اخلاق و معنويت است كه بايد به آن پرداخت و مسئله اخلاق آسيبي‌ است كه دوشادوش بحث علمي مطرح است تا انشاءالله دانشمندان بتوانند با ملكه تقوا و ايمان به اين امر مهم نيز دست پيدا كنند.