۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
ادعای روزنامه اصلاح طلب

روحانی و هاشمی ناشناخته‌اند؛ احمدی‌نژاد و رییس دولت اصلاحات شناخته‌شده!

یک روزنامه اصلاح طلب در تحلیلی از موقعیت حسن روحانی، به مقایسه وضعیت او با روسای جمهور سابق پرداخت و نتیجه گیری کرد که از روحانی و هاشمی تصویر روشنی در ذهن مردم وجود ندارد ولی تکلیف رییس دولت اصلاحات و احمدی نژاد مشخص است.
کد خبر : ۲۵۸۱۷۱
صراط: روزنامه اصلاح طلب شرق در تحلیلی از موقعیت حسن روحانی، به مقایسه وضعیت او با روسای جمهور سابق پرداخت و نتیجه گیری کرد که از روحانی و هاشمی تصویر روشنی در ذهن مردم وجود ندارد ولی تکلیف رییس دولت اصلاحات و احمدی نژاد مشخص است.

به گزارش صراط، بر اساس این ادعا، از رییس دولت اصلاحات تصویر روشنی در ذهن مردم وجود دارد(!) و از احمدی نژاد تصویری منفی. ادعای افراطی این روزنامه درباره احمدی نژاد توهین آمیز به نظر می رسد.

این روزنامه نوشته است:  از سوی دیگر اخلاق فایده‌گرایانه به اضلاع سه‌گانه جامعه، فرهنگ و اقتصاد باعث شده تا معمولا از رؤسای دولت ایران تصویر روشنی در ذهن مردم ساخته نشود. در این مورد رئیس دولت اصلاحات مستثنی است. همگان بی‌تردید تصویر روشنی از او در ذهن دارند و می‌دانند علایق و نقاط قوت و ضعف او چیست. اما در تعریف دیگر روسای دولت، مردم گاه راه افراط را پیموده‌اند. مثلا  تصویر هاشمی‌رفسنجانی آن‌قدر ناروشن است که گاه در مورد اقتدار او اغراق می‌کنند و گاه با شایعه‌سازی‌های نادرست و عجیب‌وغریب در حقش جفا می‌کنند.

احمدی‌نژاد نیز از این قاعده مستثنی است. او هم تصویر روشنی از خود در ذهن مردم به‌جا گذاشت، تصویر مردی با لباس ساده که سودای ثروت و قدرت داشت و گمان می‌کرد که با فریب و تخطئه، برای همیشه ماندگار است.

راهی که حسن روحانی می‌رود، نزدیک به تصویر هاشمی‌رفسنجانی در اذهان است. اما پیش‌بینی اینکه از روحانی چه تصویری در ذهن مردم باقی خواهد ماند، هنوز به‌روشنی ممکن نیست. اگرچه شواهد و قرائن سایه کمرنگی از فرجام کار را بر دیوار سیاست نقش زده است.