۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴

حكم بستری در تیمارستان برای پسر قاتل

پسر جوانی كه به دلیل دست به قتل یك پیرمرد زده بود، با حكم دادگاه به مركز نگهداری بیماران روانی معرفی شد.
کد خبر : ۲۵۸۲۹۴
صراط: چندی پیش ماموران پلیس منطقه تهران نو در جریان قتل پیرمردی قرار گرفتند و بلافاصله موضوع را در دستور كار خود قرار دادند و به تحقیق در این رابطه پرداختند.

با حضور ماموران در محل كه در خیابان نیروی هوایی بود، مشخص شد كه این پیرمرد از سوی پسر جوانی كشته شده است و این پسر با سنگ به صورت پیرمرد كوبیده بوده و او را كشته بود.

بنابراین پسر جوان به اتهام قتل بازداشت شد ولی در بازجویی ها حرفی نزد. تا اینكه برادر متهم به پلیس مراجعه كرد و گفت كه برادرش از بیماری روانی سختی رنج می برد و چند سالی هم در بیمارستان روانی بستری بوده است.

با این اظهارات متهم به پزشك قانونی معرفی شد و مسئولان پزشكی قانونی نیز اعلام كردند كه او از بیماری روانی خطرناكی رنج می برد كه می تواند به دیگران صدمه بزند. بنابراین پرونده این پسر برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

جلسه رسیدگی به این پرونده صبح روز گذشته در همین شعبه برگزار شد و خانواده اولیای دم به دلیل مجنون بودن متهم تقاضای دیه كردند.

پس از آن برادر متهم به قضات گفت: برادرم مشكل روانی داشت و حتی به من و خواهرم هم حمله می كرد. به خاطر همین او را در بیمارستان بستری كردیم. ولی بعد از مدتی پزشكان گفتند حالش رو به بهبودی است و او را مرخص كردند. اما بعد از گذشت مدتی برادرم دست به این قتل زد. حالا هم باید دیه را پدرم كه قیم او است بپردازد ولی پدرم ناپدید شده و خبری از او نیست. هرچه جستجو کردیم پیدایش نكردیم.

پس از این صحبت ها هیات قضایی وارد شور شدند و به دلیل ناپدید بودن پدر متهم حكم پرداخت دیه از بیت المال را صادر كردند. همچنین متهم نیز به مرکز نگهداری بیماران روانی معرفی شد.