۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

نظر چمران درباره برج‌سازی کنار کعبه

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: فاجعه مکه و کشته شدن ۱۰۸ نفر از مسلمین که ۸ نفر از آنها ایرانی بودند نشان از بی‌تدبیری و بی‌فکری مسئولان عربستان سعودی است.
کد خبر : ۲۵۸۵۱۳
صراط: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: فاجعه مکه و کشته شدن ۱۰۸ نفر از مسلمین که ۸ نفر از آنها ایرانی بودند نشان از بی‌تدبیری و بی‌فکری مسئولان عربستان سعودی است.

مهدی چمران در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، فاجعه اتفاق افتاده در مکه را فاجعه‌ای بزرگ دانست و گفت: در این حادثه که در حج واجب اتفاق افتاد 108 نفر از مسلمین جان خود را از دست دادند که 8 نفر از آنها ایرانی بودند و تسلیت عرض می‌کنم و 3 نفر از بانوان ایرانی نیز مفقود شده‌اند که باید کشور عربستان هرچه سریعتر تدابیر لازم را برای این موضوع اجرایی کند.

وی گفت: حادثه‌ای که در شهر مکه اتفاق افتاد نشان از بی تدبیری مسئولین عربستان سعودی است.

چمران یادآور شد: ساختن یک آسمان‌خراش در مجاورت کعبه کاری اشتباه و برخلاف اصول میراث فرهنگی و همینطور بی‌فکری و عدم توجه مسئولان عربستان سعودی به مسائل تخصصی است.

چمران در ادامه سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع) را تبریک عرض کرد و گفت: این ایزدواج سمبلی برای ازدواج جوانان ما است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر ازدواج‌ها سخت و طلاق‌ها آسان شده است و اکثر افرادی که طلاق می‌گیرند زیر 30 سال سن دارند.

چمران در صحن شورای شهر افزود: 25 شهریور سالگشت درگذشت علامه و دانشمند سید مرتضی عسگری که دارای کتب ارزشمندی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ‌نگاری یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر بیان داشت: روز 25 شهریور روز درگذشت شاعر متعهد محمد حسین شهریار است که اشعار آن به فارسی و آذری مشهود می‌باشد.
منبع: فارس