۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

بیانیه حماس در سالروز کشتار صبرا و شتیلا

حماس در سالروز کشتار صبرا و شتیلا با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که عاملان این جنایت هرگز نخواهند توانست از چنگال عدالت فرار کنند.
کد خبر : ۲۵۸۶۶۳
صراط: دفتر امور آوارگان فلسطینی در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سی و سومین سالروز کشتار صبرا و شتیلا تاکید کرد که جامعه بین الملل باید عاملان کشتار صبرا و شتیلا را به خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت تحویل دادگاه‌های بین المللی دهد.

در این بیانیه آمده است که سالروز فاجعه کشتار صبرا و شتیلا با تشدید روند مهاجرت آوارگان فلسطینی از اردوگاه های لبنان و سوریه به سمت کشورهای غربی تقارن یافته است؛ شرایط رقت بار اقتصادی، معیشتی، فقر، محرومیت، بیکاری و نبود افق روشن فرا رویشان آنان را به مهاجرت واداشته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این بیانیه آمده است: سالروز این کشتار با یورش نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به صحن های مسجد مبارک الاقصی برای چندمین روز متوالی و شکستن دروازه های مسجد جامع قبله و پنجره های تاریخی آن همزمان شده است.

این دفتر خواستار تحرکات محافل رسمی و مردمی فلسطینیان در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای این فاجعه و تلاش برای ارجاع پرونده این جنایت به دیوان کیفری بین المللی و اجرای منشورهای این دیوان در حق عاملان این جنایت است.

منبع: ایسنا