۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

آیت‌الله مکارم: آتش‌بیاران معرکه بدبختند

یکی از مراجع تقلید گفت: بدبخت و بیچاره کسانی هستند که دم از اسلام می‌زنند و آتش بیار این معرکه هستند و با دست خود کشورهای اسلامی را ویران کرده و خود را ذلیل می‌کنند.
کد خبر : ۲۵۸۶۸۷
صراط: یکی از مراجع تقلید گفت: بدبخت و بیچاره کسانی هستند که دم از اسلام می‌زنند و آتش بیار این معرکه هستند و با دست خود کشورهای اسلامی را ویران کرده و خود را ذلیل می‌کنند.

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی اظهار کرد: چه اندازه قبیح است که فرد با ایمان علاقه به چیزی داشته باشد، که سبب ذلت او شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه به مال، مقام، همسر و فرزند و خویشاوندان، شهرت هوا و هوس برای انسان دارد، این علایق در حد اعتدال معقول است، نباید عزت، آبرو و شخصیت را بدهد تا به علاقه خود برسد.

این مرجع تقلید با اشاره به علاقه انسان به مقام گفت: مقاماتی که در خدمت مردم باشد، مانند مقاماتی که در کشور اسلامی بوده معقول است، تفریح سالم خالی از گناه روح انسان را شاداب کرده و آماده کار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان قانع نباشد، در پیش برخی افراد دست دراز می‌کند تا به هوا و هوس برسد، مانند دولت‌هایی که در برابر آمریکا ذلیل شدند و هرچه می‌گویند باید عمل کنند و در برابر سران جور تعظیم می‌کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی عنوان کرد: خداوند می‌خواهد انسان عزیز باشد و زیر سیطره شرق و غرب نباشد که برای حفظ این عزت باید هزینه عزت و آبرومندی بدهد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) تسلیم ذلت نشد، گفت: ما نیز نباید ذلت را انتخاب کنیم و این درس مهمی برای مسلمان است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حوادث اخیر در زمینه حمله صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی گفت: مسجدالاقصی برای ماست و می‌خواهند تصاحب کنند، برخی از سران دولت‌های اسلامی مشاهده می‌کنند که با قبله نخست مسلمین چگونه رفتار می‌شود، دوباره به دلیل حفظ منافع دست در دست اسرائیل می‌گذارند و خود را در برابر این رژیم ذلیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دنیایی زندگی می‌کنیم که می‌گویند طرفدار دموکراسی هستند، گفت: از بیرون کشور پول و آموزش می‌دهند تا حکومت یک کشور را از بین ببرند، به عنوان مثال در سوریه مردم با انتخابات حکومتی را تشکیل دادند ولی از ده‌ها کشور دنیا لشکر جمع کردند و می‌گویند این حکومت برود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: داعش را در عراق تحریک کردند و افراد نادان را از کشورها جمع می‌کنند تا این کشور را تجزیه کنند، آیا این دموکراسی است؟ در یمن از کشورها لشکر جمع کردند تا مزدوران، یمن را در هم بکوبند و حکومت کنند و می‌گویند این دموکراسی است.

وی عنوان کرد: حکومت مردم بر مردم و دموکراسی کجاست؟ در هیچکدام از کشورهای عراق، سوریه و یمن موفق نمی‌شوند، این اختراع جدید حکومت مردم بر مردم است تا مشاهده شود که چه اندازه غربی‌ها دروغگو هستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بدبخت و بیچاره کسانی هستند که دم از اسلام می‌زنند و آتش بیار این معرکه هستند و با دست خود کشورهای اسلامی را ویران کرده و خود را ذلیل می‌کنند.

وی ادامه داد: بالاخره آبروی آنها در دنیا می‌ریزد، تا کی می‌توان این خرابی‌ها را آباد کرد، با مشاهده عکس‌ها از ویرانی‌ها وحشت ایجاد می‌شود، حماقت در این زمینه در حد بالاست.
منبع: فارس
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند