۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶

حکایتی‌ که‌رهبری‌ به‌دولت گفت

اگر مى‏بينيد بعضى‏ها شعارِ خوب را دادند، اما امروز ۱۸۰ درجه در جهت عکس آن شعار حرکت مى‏کنند چون در اثناى راه، جاذبه‏ها پيدا مى‏شود.
کد خبر : ۲۵۹۰۲
اولین دیدار رئیس جمهور و کابینه اش در سال ۸۴ با رهبر معظم انقلاب و بيانات ايشان در جمع هيات دولت حاوي نکات مهمي بود که بازخواني آن براي اين روزها قابل تامل است .
به گزارش سیاست‌نامه رهبر انقلاب در بخشی از این دیدار با بیان اینکه "استقامت کردن اساس کار است"، عنوان کردند: يک وزنه‏ى سنگين را آدم ضعيفى مثل بنده هم ممکن است بردارد و يک لحظه سرِ دست بلند کند؛ ليکن نمى‏تواند نگه دارد؛ آن را مى‏اندازد. قوى و کننده‏ى کار، کسى است که بتواند اين وزنه‏ى سنگين را ظرف مدت لازم سرِ دستش نگه دارد. خيلى از ماها نيت‏هايمان خوب است و با نيتِ خوب وارد مى‏شويم؛ اما نمى‏توانيم اين نيت را نگه داريم؛ اين نيت در اثناى راه به موانعى برخورد مى‏کند؛ سايش پيدا مى‏کند؛ کمرنگ و ضعيف مى‏شود و احياناً يک جاذبه‏ى قوىِ معارضى دل را - که جايگاه نيت، دل است - به سوى خودش جذب مى‏کند؛ يک وقت نگاه مى‏کنيد، مى‏بينيد اصلاً نيت رفت؛ نيت يک چيز ديگر شده؛ آن وقت راه انسان عوض مى‏شود.

اگر مى‏بينيد بعضى‏ها «ربّنا اللَّه» را گفتند، اما امروز به جاى کعبه رو به بتکده دارند؛ شعارِ خوب را دادند، اما امروز ۱۸۰ درجه در جهت عکس آن شعار حرکت مى‏کنند، عاملش اين است؛ نتوانستند نگه دارند. چرا نتوانستند؟ چون در اثناى راه، جاذبه‏ها پيدا مى‏شود.

لابد شنيده‏ايد که کسى نيت کرد چهل روز رياضت بکشد؛ اما روز دوم، روز پنجم، روز بيستم ناگهان عوامل شيطانى شروع به دخالت کردند؛ زنى با اين چهره وارد شد، غذايى با آن شکل جلويش گذاشته شد؛ پولى به آن صورت به او عرضه شد؛ لذا نتوانست خودش را نگه دارد؛ بنابراين تسليم شد و زحمات آن بيست روز و سى روزى هم که قبلاً کشيده بود، باطل شد. اينها ممکن است واقعيت داشته باشد؛ اما اگر واقعيت هم نداشته باشد، مفهوم نمادين آن براى ما درس‏آموز است.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۰
۹
۰
کاملا درست است.
مهران آزادپی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۰
۲
۰
درس آموز تر اینکه رای امتحان الهی یکی را غذائی با آن شکل جلوی دستش می گذارند و پولی به آن صرت بهش عرضه می کنند که از راه به در می شود و کفر می ورزد - و یکی هم غذای آن شکلی و پول این شکلی ( بخوانید باد آورده ) را از جلو دستش بر می دارند و دستش را از جیب مردم بیرون می کشند که بقیه ماجرا پیش می آید.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۷ - ۲۹ تير ۱۳۹۰
۶
۰
جانم فدای امام خامنه ای""

خداوند...بندگان صالحش را از شر شیطان محفوظ میدارد""

احمدی دلاور...مثل همیشه...مطیع امر آقا باش....تا دشمنانت...از سلطان فتنه گران و جیره خورانش گرفته تا اونور آبی ها...از غصه .دق کنند""
فدایی سید علی
|
GERMANY
|
۰۱:۲۱ - ۳۰ تير ۱۳۹۰
۱
۱
خارج نشینانی که به ایران رفت و آمد میکنندرا باید زیر نظر گذاشت بعضی از آنها گرگهایی در لباس گوسفندند بخصوص کسانی که این جا اموال و املاک دارند پس از تبدیل به احسن 180درجه پس از بازگشت تبدیل به همان گرگ درنده میشوند از این دست نمونه های زیادی دیدیم اما دریغا که آسان به این فرصت طلبان فرصت دادیم.
شادمان
|
KUWAIT
|
۱۴:۱۲ - ۳۰ تير ۱۳۹۰
۲
۰
در دین مبین ما یا باید تحت امر ولی بود یا در غیر اینصورت انسان قطعا تحت امر شیطان خواهد بود نمی شود خود را فدایی ولی و رهبر بدانیم ولی فرمانبردار نباشیم.
عرض من اینه که ما باید عشق و مرید بودنمون را نثار رهبر و برای آن بدانیم و بس. فقط مرید او باشیم حالا اگر رئیس جمهور راه او را طی کرد خیلی خوبه این نباید ما را مرید او کند بلکه باید به او به عنوان سرباز ولایت بنگریم.
علاقه ی ما به غیر از رهبر و ولی به هر کس دیگر ولو پدر یا رئیس جمهور اعتباری( تا زمانی نعتبر است که دارای شرایط باشد) است چرا که ما نمی توانیم در دین دنباله رو پدر باشیم ممکن است به اشتباه برود ولی رهبر و ولی دارای جامع صفات و شرایط است.
پس برادران و خواهران عشق شما به غیر از رهبر مثلا رئیس جمهور تعصبی نباشد که اگر یک روز اشتباه کرد و ما از روی لجاجت و تعصب کور حمایتش کردیم قطعا در جبهه ی شیطان قرار گرفتیم.
خیلی ها صرف اینکه پدرشان مثلا مسیحی و یا مسلمان و یا یهودی است به آن دین اند در حالیکه باید خوب تحقیق و انتخا ب کرد.
یا علی