۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
بعد از گذشت یک سال و نیم از نگارش مطلب صورت گرفت

شکایت قالی‌باف از یک روزنامه‌نگار

پیرو شکایت شهردار تهران در خصوص مطلبی که اردیبهشت ماه سال ۹۳ انتشار یافته بود، رضا رئیسی روزنامه نگار به دادسرای رسانه احضار شد.
کد خبر : ۲۵۹۳۱۳
صراط: نیمه اردیبهشت ماه سال ۹۳ پس از شایعه بازداشت الیاس قالی باف در چند سایت خبری و تکذیب آن از سوی مراجع رسمی، شهردار تهران در رد این ادعاها عنوان کرد که فرزندش یک معلم ساده است.

در همان برهه یک سایت خبری با اشاره به مسئولیت الیاس قالی باف در موسسه آموزشی « شمس الشموس» که مجموعه آموزشی « مهر هشتم» را با ابنیه و امکانات چند میلیارد تومانی اداره می کند، پرسیده شده بود که چگونه مدیر عاملی و عضویت در هیئت مدیره این موسسه می تواند با آنچه که آقای قالی باف یک معلم ساده خوانده همخوان باشد.

رضا رئیسی روزنامه نگار که در تدوین و نگارش مطلب نقش داشته است، اکنون با شکایت محمد باقر قالی باف به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است. این روزنامه نگار اصلاح طلب در بخشی از متنی که در اینستاگرام خود پیرامون این شکایت منتشر کرده آورده است: "خواستم به برادران عزیز و نازنین جناب دکتر روحانی و مردی که همیشه او را ستوده و خواهم ستود، جناب آقای ظریف بگویم مع الاسف در کشور ما افراد تنها بواسطه روزنامه نگاری هم باید مواخذه و بازخواست شوند. البته نه آزردگی است و نه رنجش خاطری، وقتی ما به عنوان یکی از روزنامه نگاران همراه و همکار در ستاد دکتر روحانی توسط شکایت دکتر قالیباف مواخذه می شویم و سخنگوی ستاد ایشان می شود سکان دار قلب رسانه ای دولت چه باک از خار مقیلان.  مخلص کلام من نه سرهنگم نه حقوقدان من یک روزنامه نگارم و به آن می بالم"


گفتنی است پیش از این شرکت بهره برداری متروی تهران و روزنامه همشهری هر کدام شکایت های متعددی را علیه سایت صراط نیوز در دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح کرده بودند که با دفاع مدیر مسئول این سایت، قرار منع تعقیب صادر شده و راه به جایی نبرد .