۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
برگزاری مسابقات دوی کوهستان در بام ایران

محسن رضایی در قله دماوند +تصاویر

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مسابقات حضور داشت و با برخی از ورزشکاران به گفت‌وگو پرداخت.
کد خبر : ۲۵۹۳۲۶
صراط: رئیس هیئت کوهنوردی استان تهران از برگزاری دومین دوره مسابقات جایزه بزرگ دوی کوهستان در قله دماوند خبر داد.

مرتضی رمضانی با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات جایزه بزرگ دوی کوهستان دماوند اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادبود شادروان حاج حامد گلکار، این مسابقه در مسیر جنوبی قله دماوند برگزار شد.

وی ادامه داد: مسابقات جایزه بزرگ دوی کوهستان دماوند با حضور ورزشکاران هشت استان کشور از مسیر گوسفندسرا تا بارگاه سوم در قله دماوند به اجرا درآمد.

رئیس هیئت کوهنوردی استان تهران با اشاره به حضور 36 شرکت‌کننده در دومین دوره مسابقات جایزه بزرگ دوی کوهستان دماوند بیان کرد: این مسابقات با شرکت 24 نفر از آقایان و 12 نفر از بانوان برگزار شد که به دلیل شرایط ناپایدار جوی و ایمنی شرکت‌کنندگان، ادامه مسیر تا قله دماوند لغو شد و بارگاه سوم خط پایانی قرار گرفت.

رمضانی افزود: ساعت آغاز مسابقه جایزه بزرگ دوی کوهستان دماوند در بخش آقایان زودتر از بانوان بود و بیش از 40 نفر از عوامل اجرایی، طراح، داور، مسئولان پشتیبانی و امداد این مسابقه را پوشش دادند تا شرایط برگزاری مسابقه با ایمنی و مطابق با استانداردهای لازم برگزار شود.

وی تصریح کرد: اختتامیه مسابقه جایزه بزرگ دوی کوهستان دماوند در مجتمع کوهستانی پلور با حضور مسئولان و خانواده زنده‌یاد حاج حامد گل‌کار و با اهدای نشان و جوایزی به نفرات برتر صورت گرفت.

رئیس هیئت کوهنوردی استان تهران بیان کرد: حسین شیرقوی با 56 دقیقه و 57 ثانیه از استان آذربایجان شرقی مقام نخست، سیدستار صید با یک ساعت و یک دقیقه و 46 ثانیه از استان البرز مقام دوم و مهدی هژبرخواه با یک ساعت و 29 دقیقه و چهار ثانیه از استان آذربایجان شرقی مقام سوم مسابقه جایزه بزرگ دو کوهستان دماوند را در بخش آقایان کسب کردند.

رمضانی به نفرات برتر در بخش بانوان اشاره کرد و گفت: ماهزاده نجار با یک ساعت و 24 دقیقه از استان تهران مقام نخست، فاطمه نصرآبادی با یک ساعت و 27 دقیقه و چهار ثانیه از استان اصفهان مقام دوم و آزاده معزی با یک ساعت و 29 دقیقه و چهار ثانیه از استان تهران مقام سوم مسابقات جایزه بزرگ دوی کوهستان را از آن خود کردند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مسابقات حضور داشت و با برخی از ورزشکاران به گفت‌وگو پرداخت.

ماهزاده نجار، از کوهنوردان و اهالی شهرستان دماوند است که برای دومین دوره متوالی توانست مقام نخست مسابقات دوی کوهستان در بخش بانوان را به دست آورد.

منبع: فارس