۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰

زمان ارائه جمع‌بندی برجام به مجلس

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه برخی چنین می‌پندارند که ایران پس از توافق هسته‌ای مبارزه با مستکبران را کنار می‌گذارد، توهمی بیش نیست.
کد خبر : ۲۵۹۷۱۵

صراط: منصور حقیقت‌پور عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اردبیل اظهار کرد: دشمنان سعی دارند انقلاب اسلامی را از درون تهی و بی‌محتوا کنند و همه باید متوجه این تفکر خبیث دشمن باشند.

وی تصریح کرد: وظیفه تمامی ارگان‌های انقلابی این است که برای مقابله با نفوذ دشمن برنامه‌ریزی کرده و به صورت جدی خود را برای مقابله آماده کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دشمن با تمام قوا برای نفوذ در انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کرده است، گفت: دشمن سعی دارد تا در ارگان‌های اقتصادی، فرهنگی و تصمیم‌گیرنده ما نفوذ کند.

حقیقت‌پور تاکید کرد: تفکر انقلابی مردم ایران مستدام است و رفتار جهادی بر گرفته از آموزه‌های سیدالشهدا (ع) را الگوی خود قرار می‌دهند و تا انقلاب اسلامی زنده است رفتار و نگرش مردم ایران نیز تغییر نکرده و همگی پایبند ارزش‌های دینی هستند.

وی با بیان اینکه تفکرات انقلابی مردم ایران نه تنها از بین نمی‌رود بلکه زایش نیز دارد، افزود: اینکه برخی چنین می‌پندارند که ایران پس از توافق هسته‌ای مبارزه با مستکبران را کنار می‌گذارد، توهمی بیش نیست چرا که اگر دیروز ایران حامی حزب‌الله بود امروز هم حامی مظلومان سوریه و یمن است و در جبهه حق علیه باطل در سوریه از ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کند.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از مظلومان جهان دفاع کرده و مستکبران جهان خصوصاً رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند و هیچ‌گاه از تفکرات انقلابی خود دست نمی‌کشد.

حقیقت‌پور با بیان اینکه مجلس برجام را بر پایه منافع ملی کشور بررسی می‌کند نه موضع آمریکا، از ارائه جمع‌بندی برجام به مجلس طی روزهای آینده خبر داد.

وی با اشاره به بررسی توافق هسته‌ای در کمیسیون ویژه برجام اضافه کرد: مجلس و کمیسیون ویژه، برجام را بر پایه منافع ملی کشور بررسی می‌کند، همان طور که آمریکایی‌ها هم توافق هسته‌ای را بر پایه منافع خودشان مورد رسیدگی قرار دادند.

حقیقت‌پور ادامه داد: آمریکایی‌ها بر پایه جنگ قدرتی که بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات داشتند، برجام را بررسی کردند و در نهایت هم جنگ به نفع رئیس جمهور به پایان رسید، ما هم برجام را بر پایه منافع خودمان مورد رسیدگی قرار می‌دهیم و مبانی مشخصی را در کمیسیون طراحی و تعریف کردیم.

منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم