۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۹

دلیل اشتیاق زنان به شغل بیرون ازخانه

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: سرطان‌های زنان پیش‌ پاافتاده بوده و علاج زودهنگام دارند.
کد خبر : ۲۵۹۷۴۳

صراط: فهیمه فرهمندپور عصر امروز در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامی‌داشت یاد و خاطره ایثارگری‌های رزمندگان، اظهار کرد: قبل از اینکه مسئولیت اجرایی داشته باشم در حوزه زنان محقق هستم.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده بیان کرد: تجربه نشان می‌دهد که ضمن اهمیت بودجه و اعتبارات آنچه که بین جوامع مختلف اثر اساسی داشته، تنها اعتبارات نیست.

فرهمندپور بیان کرد: در سال 94 از لحاظ اعتبارات دست ما کاملاً بسته بود اما آن چیزی که حرف اول را در خصوص زنان می‌زند نوع نگاه ما به زنان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور اضافه کرد: نباید زنان را موجودات قابل ترحم دانست و باید زنان را نیز به گونه دیگر مورد توجه قرار داد و آنها را مکمل مردان قرار داد.

فرهمندپور گفت: امروز شعار جامعه جهانی توانمندسازی زنان است و یک موقع فمینیسم‌‌ها مردان و زنان را در مقابل هم قرار می‌دادند.

وی عنوان کرد: باید باور کنیم که زنان رقیبان ما نیستند بلکه شریک ما هستند و نباید آنها را در مقابل مردان قرار داد.

این مسئول تأکید کرد: اگر به مشکلات آنها رسیدگی نشود مشکلات متراکمی در جامعه به وجود خواهد آمد، بنابراین باید برای زنان برنامه‌ریزی حساس‌تری داشت.

وی افزود: نباید نسبت به برخی مشکلات زنان از جمله اعتیاد و بیکاری آنان بی‌توجه بود که در آینده مشکلات بسیار زیادی برای جامعه ایجاد می‌شود.

فرهمندپور توضیح داد: سرطان‌های شایع زنان قابل پیشگیری‌تر از سایر سرطان‌ها هستند و علاج زودهنگام دارند، اما اکنون شایع‌ترین مرگ و میر به دلیل همین سرطان‌های پیش پاافتاده است که با یک غربالگری ساده قابل پیشگیری است.

وی متذکر شد: متأسفم از اینکه در  برخی استان‌ها کارگروه بانوان تشکیل می‌شود و مدیران و فرمانداران به جای حضورشان، تنها کارشناسان خود را به این کارگروه‌ها می‌فرستند و فکر می‌کنند مسائل زنان فقط زنانه است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده تصریح کرد: بیشتر مشکلات زنان به مشکل جنس دیگر برمی‌گردد و آنها این مشکل را ایجاد می‌کنند.

وی یادآور شد: همه می‌دانیم نفقه زن با مرد است و چه اتفاق افتاده که زنان اکنون مشتاق شغل و کار شده‌اند که آن را باید در نفقه‌ها جستجو کرد که مردان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

این مسئول تشریح کرد: اگر مردان خود را بهتر تربیت کنیم زنان کمتر نسبت به شغل بیرون از خانه مشتاق می‌شوند و اگر بخواهیم دختران مشکلی پیدا نکنند باید پسران را نیز خوب تربیت کنیم.

فرهمندپور در پایان گفت: از دوره‌های مهارت‌های زندگی که در کشور برگزار می‌شود کمتر از 15 درصد آن مردان هستند که این مشکلات را در کشور ایجاد کرده است.

منبع: فارس