۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰

تابلوی اقامه نماز رهبری با رزمندگان +عکس

مسوول گنجینه قرآن و نفایس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: تابلوی نقاشی مربوط به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در میان رزمندگان و اقامه نماز جماعت با ایشان، در موزه حضرت رضا(ع) نگهداری می شود.
کد خبر : ۲۵۹۸۸۹
صراط: محمدرضا ساقی افزود: این تابلوی نقاشی رنگ روغن روی بوم با سبک رئالیسم تصویری از ولی امر مسلمین را با لباس سپاه در میان جمعی از رزمندگان ثبت کرده است.

وی بیان کرد: در این نقاشی رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جماعت در جلو و بقیه رزمندگان در پشت سر امام جماعت در صف نماز نشسته اند و در حال نیایش هستند که در میان رزمندگان تصویر شهید صیاد شیرازی نیز دیده می شود.

تابلوی اقامه نماز رهبرانقلاب با رزمندگان +عکس

مسوول گنجینه قرآن و نفایس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: این تابلوی نفیس از روی عکسی متعلق به دوران دفاع مقدس کشیده شده و آذر ماه 1390 توسط خانواده شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی سپاه به رهبر معظم انقلاب اهدا شده است.

وی بدون اشاره به نقاش این تابو گفت: تابلوی نقاشی مزبور دارای قاب چوبی به رنگ طلایی و تزیینات برجسته است، همچنین ابعاد اثر بدون قاب 100× 59 سانتی متر و با قاب 125×85 سانتیمتر می باشد که هم اینک در موزه هدایای رهبر معظم انقلاب نگهداری می شود.

رهبر فرزانه انقلاب بزرگترین واقف کتب خطی و اهدا کننده آثار فرهنگی نفیس به کتابخانه و موزه آستان در طول تاریخ هزار ساله این مرکز فرهنگی زیارتی محسوب می شوند.

رهبر معظم انقلاب در زمینه اهدا آثار فرهنگی و هنری به موزه آستان قدس نیز پیشتاز بوده اند. شمار هدایای معظم له به اندازه ای است که از سال 1373 گنجینه ای ویژه به منظور نمایش هدایای رهبری در مرکز موزه های آستان قدس ایجاد شده است.

به دلیل محدودیت فضا تنها 359 اثر فرهنگی و هنری از مجموع هدایای معظم له به موزه آستان قدس رضوی در گنجینه مزبور به نمایش درآمده و بقیه در خزانه نگهداری می شود.

این گنجینه شامل آثار فرهنگی و هنری ملل مختلف جهان مانند تابلوهای خط و تذهیب، نقاشی، فرش، معرق چوب، معرق صدف، سوزن دوزی، قلمزنی روی مس، انواع ظروف و مدالهاست که توسط شخصیتهای برجسته داخلی و خارجی به رهبر معظم انقلاب هدیه شده اند.

معظم‏ له این آثار نفیس فرهنگی و هنری را از سال 1373 تاکنون به موزه آستان قدس رضوی هدیه کرده اند.
منبع: ایرنا