۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

اسرائیل مجوز تیراندازی به فلسطینیان صادر کرد

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با افزایش مجازات پرتاب‌کنندگان سنگ، به پلیس این رژیم مجوز داد در صورت احساس خطر به سوی این افراد تیراندازی کند.
کد خبر : ۲۶۰۱۷۲
صراط: کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با افزایش مجازات پرتاب‌کنندگان سنگ، به پلیس این رژیم مجوز داد در صورت احساس خطر به سوی این افراد تیراندازی کند.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه به اتفاق‌آراء اقداماتی را که «بنیامین نتانیاهو» برای مجازات پرتاب‌کنندگان سنگ و بمب‌های دست‌ساز پیشنهاد داده بود، تصویب کرد.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، علاوه بر تصویب اقدامات تنبیهی جدید، تغییری نیز در شرایط تیراندازی پلیس به پرتاب‌کنندگان سنگ به وجود آمده است. تاکنون، تیراندازی تنها در شرایطی صورت می‌گرفت که زندگی پلیس در خطر بود. اما اکنون، زندگی هر فردی که در خطر باشد، پلیس اجازه تیراندازی دارد.

بر اساس این گزارش، «گیلعاد اردان» وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی با موضع پلیس موافق است. پلیس رژیم صهیونیستی می‌گوید امکان ندارد که بگوییم پرتاب‌کنندگان سنگ کودک هستند یا بزرگسال که این به آن معناست که پلیس می‌تواند به کودکانی که سنگ یا بمب‌دست‌ساز پرتاب می‌کنند، نیز شلیک کند.

وزرای کابینه امنیتی اسرائیل همچنین استفاده از اسلحه نیمه اتوماتیک «روگر» برای متفرق کردن معترضان در کرانه باختری را تصویب کردند.

آنها همچنین حکم حداقل چهار سال زندان را برای بزرگسالانی تصویب کردند که سنگ یا بمب‌ دست‌ساز پرتاب کنند. علاوه بر این، تصمیم گرفته شده مجازات کودکانی که سنگ یا بمب‌دست‌ساز پرتاب می‌کنند و همین طور والدین آنها افزایش یابد. این اقدام شامل حبس و جریمه برای کودکان 14 تا 18 سال و والدین آنهاست.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، نتانیاهو بعد از این نشست، از احتمال اعمال مجازات بر والدین کودکان 12 تا 14 ساله نیز خبر داده است.
منبع: فارس