۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

ظریف و موگرینی در نیویورک دیدار کردند

وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در نیویورک دیدار و در مورد وضعیت توافق هسته‌ای و بحران سوریه گفت‌وگو کردند.
کد خبر : ۲۶۰۱۹۲
صراط: وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در نیویورک دیدار و در مورد وضعیت توافق هسته‌ای و بحران سوریه گفت‌وگو کردند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در نیویورک با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

پس از این دیدار که در آستانه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طرفین بر تعهد خود بر اجرای برنامه جامع اقدام مشترک که 23 تیر ماه امسال در شهر وین اتریش به دست آمد، تأکید کرده‌اند.

این بیانیه همچنین از آغاز مذاکرات «سطح بالا» میان تهران و بروکسل در سال جاری میلادی خبر داده است.

در بیانیه اتحادیه اروپا در مورد دیدار ظریف و موگرینی آمده است: «آن‌ها بر تعهدشان بر اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که راه را برای احیای روابط در حوزه‌های مختلف و همکاری در زمینه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، باز می‌کند، تأکید کردند.

کارهای بیشتری در جریان گفت‌وگوی سطح بالا مربوط به منافع دوجانبه شامل موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح خواهد شد. این دیدار توسط آقای مجید تخت روانچی معاون امور اروپایی و آمریکایی وزارت امور خارجه ایران و خانم هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برگزار خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود که اولین دیدار پیش از پایان سال جاری برگزار شده و با دیداری در سطح وزرا در سال 2016، پیگیری شود.»

بنا بر اعلام اتحادیه اروپا، طرفین در این دیدار در مورد وضعیت سوریه نیز صحبت و بر لزوم پایان دادن به جنگ در این کشور، تأکید کرده‌اند. دو طرف اعلام آمادگی کرده‌اند که در چارچوب اقدامات سازمان ملل، برای کمک به حل بحران در سوریه، همکاری کنند.
منبع: فارس