۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳

نبوی: هاشمی در میانه دولتش عدالت را کنار گذاشت

عضو هیات موسس دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی در دهه 60 خطبه‌های عدالت اجتماعی را در نماز جمعه می‌خواند، گفت: اما هاشمی رفسنجانی در میانه دولتش گفت تا زمانی که بحث توسعه به جایی برسد برای ما عدالت در اولویت نیست.
کد خبر : ۲۶۰۵۶۷

صراط: حجت‌الاسلام سیدعباس نبوی با حضور در مراسم بازگشایی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت پیرامون وظایف جنبش دانشجویی به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود با تاکید براینکه جنبش دانشجویی باید جامعه را براساس مبانی انقلاب اسلامی تجدید حیات کند، گفت: گویا قرار نیست مبانی اسلامی توسط برخی جدی گرفته شود انگار روسای دولت‌ها خودشان را مختار می‌دیدند که از هر کجایی که می‌توانند چیزی را در مسیر انقلاب اسلامی وارد کنند.

نبوی در ادامه تصریح کرد: ما باید جریان فکری تولید اندیشه مبتنی بر مسیر فکری امام را دنبال کنیم و قرار نیست ما تنها تماشاچی عملکرد دولت‌ها باشیم.

عضو هیات موسس دفتر تحکیم وحدت خاطرنشان کرد: هاشمی رفسنجانی در دهه 60 خطبه‌های عدالت اجتماعی را در نماز جمعه می‌خواندند اما در میانه دولتش گفت تا زمانی که بحث توسعه به جایی برسد برای ما عدالت اولویت ندارد. یعنی فعلا ما باید توسعه‌ ایجاد کنیم ولو با رانت و تبعیض.

نبوی با بیان اینکه جنبش دانشجویی باید بداند داد و فریادهای موردی برای ما جامعه‌سازی نخواهد کرد، گفت: جنبش دانشجویی نمی‌تواند با سطحی‌کاری اقدام درخوری انجام دهد. شما دانشجویان روحیه پرسشگری داشته باشید البته باید این پرسش از پشتوانه قوی و غنی برخوردار باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه جریان دانشجویی باید به سمت تعمق برود، گفت: جریانات سیاسی این پیام را به دانشجویان می‌دهند که شما نیندیشید ما به جای شما اندیشیده‌ایم. این سخن، حرف بسیار ناجوانمردانه‌ای است. همه رشد و بالندگی دانشجو به این است که وارد چالش‌های فکری شوند.

منبع: فارس