۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هنوز نتیجه برجام مشخص نشده، دشمنان شاخ و شانه می‌کشند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنوز نتیجه برجام مشخص نشده، دارند شاخ و شانه می‌کشند که تحریم‌ها تا پایان حمایت ایران از حزب‌الله لبنان و مسلمانان جهان ادامه خواهد داشت و منابع بلوکه شده ایران از اول انقلاب که ربطی به مسئله هسته‌ای ندارد را برای غرامت آمریکایی‌هایی که در هر گوشه از دنیا به قتل رسیده‌اند در نظر گرفته‌اند.
کد خبر : ۲۶۰۹۳۷

صراط: سیدمحمد حسینی امشب در ششمین جشنواره دفاع مقدس استان یزد با عنوان «انارستان زخم» ضمن تسلیت به مناسبت جان باختن صدها نفر از ایرانیان و هزاران نفر در فاجعه منا، بی‌مسئولیتی و بی‌کفایتی‌های آل‌سعود را محکوم کرد.

وی ادامه داد: اتفاقات رخ داده جنایت بزرگی در حق حجاج بود و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که حجاج میهمان خدا بوده‌اند و نباید نسبت به آنها چنین جنایاتی صورت گیرد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: از زمانی که آل‌سعود در عربستان مستقر شدند، موجب نفاق، کشتار و جنایت بوده و هستند و هر ظلم و تعدی که نسبت به مردم و مسلمانان انجام می‌دهند، با چراغ سبز و حمایت آمریکا و رژیم فاسد صهیونیستی است.

حسینی با اشاره به اینکه در عصر جاهلیت، جاهلان می‌خواستند متفاوت از بقیه رفتار کنند، تصریح کرد: نظیر این رفتار را در تصاویر پخش شده در شبکه‌های اجتماعی نیز دیده‌ایم و آن رمی جمرات شاهزاده سعودی از داخل خودرو است.

وی با انتقاد از اینکه خبرگزاری‌های خارجی در برابر این جنایت سکوت کرده‌اند، خواستار نشان دادن چهره پلید آل‌سعود در رسانه‌ها شد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه ما هرچه بیشتر کوتاه بیاییم، دشمنانمان جری‌تر می‌شوند، اضافه کرد: هنوز نتیجه برجام مشخص نشده، دارند شاخ و شانه می‌کشند که تحریم‌ها تا پایان حمایت ایران از حزب‌الله لبنان و مسلمانان جهان ادامه خواهد داشت و منابع بلوکه شده ایران از اول انقلاب که ربطی به مسئله هسته‌ای ندارد را برای غرامت آمریکایی‌هایی که در هر گوشه از دنیا به قتل رسیده‌اند، در نظر گرفته‌اند.

حسینی بیان کرد: نباید از موضع ضعف و انفعال برخورد کرد و حتی مقام معظم رهبری بلافاصله بعد از اینکه از بیمارستان مرخص شدند جواب آمریکا را دادند؛ گرچه که این امر وظیفه مسئولان بود.

وی تبیین کرد: اگر ما محکم در میدان باشیم، دشمن عقب‌نشینی خواهد کرد و مشکلات ما نیز کمتر خواهد شد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، توضیح داد: انقلاب و دفاع مقدس ما تجلی این شعار بود که «ما می‌توانیم»، چراکه جنگ تحمیلی با غربت و مظلومیت آغاز شد و علاوه بر جبهه‌های جنوب و غرب در تهران نیز با بنی‌صدر درگیر بودیم.

حسینی تشریح کرد: در دنیا و در تنها جنگی که دو ابرقدرت شرق و غرب در مقابل یک کشور متحد بودند، جنگ تحمیلی بود و این بزرگترین مظلومیت ملت و کشور ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

وی عنوان کرد: مردم در خرمشهر اجازه ندادند برنامه‌ریزی‌های کامل منافقان و دشمنان به وقوع بپیوندد و با یکپارچگی ملت طی 10 ماه خرمشهر آزاد و همه چیز تغییر کرد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دنیای شرق و غرب علیه ایران به اتفاق و وحدت رسیده بودند، گفت: امروز نیز اینها در سوریه، عراق و یمن دوباره دست به دست هم داده‌اند و اگر وفاق و یکپارچگی بین سوریه، عراق و یمن وجود داشته باشد، از این وضعیت خارج می‌شوند.

حسینی یادآور شد: در جنگ تحمیلی همه با هر توانی کمک می‌کردند و حتی هنرمندان و شاعران ما نیز اصرار داشتند که به جبهه بروند و در سنگرها حضور پیدا کنند که از جمله آنها می‌توان به سپیده کاشانی اشاره کرد و همین شور او بود که سبب شد شعرهای پرشور بسراید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قرآن دارای معجزات موسیقیایی و ادبی بسیاری است، به طوری که پیامبر اکرم (ص) را ساحر می‌نامیدند، چراکه با قرائت آیات، مردم را تحت تأثیر قرار می‌داد، متذکر شد: شعر و هنر موهبتی از سوی خداوند متعال است و باید در مسیر حق به کار گرفته شود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر شاعران و هنرمندان از شعر و هنر به جای استفاده برای اهداف و آرمان‌های بلند، برای فرشته جلوه دادن دیکتاتورها و استعمارگران استفاده کنند، نسبت به این نعمت خدادادی ناشکری کرده‌اند و باید پاسخگو باشند.

منبع: فارس