۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲

تذکر یکی از مراجع به بالا بودن قیمت‌ها

یکی از مراجع تقلید در مورد بالا بودن قیمت‌ها تذکری به دولت داد و گفت: در دنیا تعیین نرخ توسط کارشناسان صورت می‌گیرد و ثابت است اما در کشور ما قیمت اجناس در پایین شهر با بالاشهر متفاوت است آن هم به این دلیل است که تعیین نرخ با مردم است.
کد خبر : ۲۶۱۰۵۱

صراط: آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی و اعضای هیئت امنای این نهاد، ضمن گرامیداشت عید غدیر و اظهار تاسف بسیار عمیق از فاجعه منا، اظهار کرد: این حادثه‌ای بسیار سنگین است که شاید در طول تاریخ بی‌سابقه باشد.

وی در ادامه ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این واقعه عنوان کرد: خداوند ثواب شهادت را به جان باختگان این واقعه خواهد داد.

این مرجع تقلید سخنان خود را با ذکر حدیثی از امیرالمومنین علی(ع) ادامه داد و بیان کرد: آن حضرت در این حدیث با بیان 9 کلمه ارزشمند توصیه‌هایی ارزشمند به مردم داشته‌اند که به سه بخش حکمت، مناجات با خدا و معاشرت مردم تقسیم می‌شود.

وی گفت: نخست اینکه قیمت هر انسان به اندازه فرهنگ اوست و هر قدر فرهنگ و فکر و بصیرتش بالاتر باشد قیمتش بیشتر است، دیگر اینکه هر کس قدر خود را شناخت دچار هلاکت و سقوط نمی‌شود و نکته سوم اینکه انسان در زیر زبان خود پنهان است.

استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه به سه نکته مناجات در حدیث مذکور اشاره کرد و گفت: نخست آن که پروردگارا این عزت برای من بس است که من بنده تو باشم، دیگر اینکه تو پروردگارم باشی و سوم اینکه مرا طوری قرار بده که مرا دوست داشته باشی.

وی همچنین در مورد سه نکته در ارتباط با معاشرت در این حدیث خاطرنشان کرد: نخست اینکه به هر کسی که احسان کنید حقی نسبت به او پیدا می‌کنید پس سعی کنید اینچنین باشید، دیگر اینکه سعی کنید خودکفا باشید و سوم اینکه اگر به کسی محتاج باشید اسیر دستان او خواهید بود.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه اگر طبق گفته اسلام عمل شود فقر به طور کامل نابود می‌شود، بیان کرد: با وسعت گرفتن انقلاب و فراگیر شدن اسلام در تمام جهان، فقر به کلی ریشه‌کن خواهد شد.

این مرجع تقلید کار کمیته امداد امام خمینی را در این راه بسیار سنگین دانست و افزود: کمیته امداد شجره طیبه و مبارکی است که در این چند سال قدم‌های مهمی برداشته و بحمدالله در همه زمینه‌ها فعال و موفق بوده است.

وی در ادامه در مورد بالا بودن قیمت‌ها تذکری به دولت داد و اظهار کرد: در دنیا تعیین نرخ توسط کارشناسان صورت می‌گیرد و ثابت است اما در کشور ما قیمت اجناس در پایین شهر با بالاشهر متفاوت است آن هم به این دلیل است که تعیین نرخ با مردم است.

منبع: فارس