۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

سقوط هواپیمای آمریکا/ طالبان: کار ما بود

هواپیمای باری نوع C130 متعلق به ارتش آمریکا در شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار سقوط کرد و طالبان ادعا کرد که نیروهای آنان با شلیک به سمت این هواپیما آن را ساقط کردند.
کد خبر : ۲۶۱۱۱۷
صراط: هواپیمای باری نوع C130 متعلق به ارتش آمریکا در شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار سقوط کرد و طالبان ادعا کرد که نیروهای آنان با شلیک به سمت این هواپیما آن را ساقط کردند.

هواپیمای باری نوع C130 متعلق به ارتش آمریکا در شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار سقوط کرد و طالبان ادعا کرد که نیروهای آنان با شلیک به سمت این هواپیما آن را ساقط کردند.

پلیس ننگرهار با تأیید سقوط این هواپیما گفت: این هواپیما در داخل فرودگاه ننگرهار سقوط کرده است و از تلفات آن گزارشی در دست نیست.

از سوی دیگر یک مقام ارتش آمریکا به رویترز گفته است: یک هواپیمای نظامی سی‌ 130 آمریکا شب گذشته در فرودگاه جلال‌ آباد سقوط کرده است و 11 نفر از جمله شش عضو ارتش آمریکا در این حادثه کشته شدند.

سرهنگ «برایان تریباس» از مقامات ارتش آمریکا در افغانستان گفت: تمامی سرنشینان این هواپیما که شامل خدمه و چند سرباز بوده کشته شده و همچنین چند غیرنظامی هم در این حادثه کشته شدند.

هنوز منابع رسمی آمریکا و ناتو در خصوص این حادثه اظهارنظر نکرده‌اند و این در حالی است که طالبان ادعا کرد: شلیک مستقیم نیروهای طالبان به این هواپیما منجر به سقوط آن شده است.

«ذبیح الله مجاهد» از سخنگویان طالبان در صفحه توئیتر خود ادعا کرد: نیروهای طالبان با چهار خودرو و با شلیک به سمت به سمت این هواپیما آن را ساقط کردند.

طالبان اخیراً بر حملات خود در افغانستان افزوده‌اند و چندروز پیش با حملات گسترده‌ای قندوز را تصرف کردند.

اما روز گذشته پس از 3 روز زمامداری طالبان بر ولایت قندوز، کاخ ریاست جمهوری برکناری والی این ولایت را رسماً اعلام کرد و نیروهای امنیتی نیز عملیات بازپس‌گیری شهر قندوز را آغاز کردند و موفق به بازپس گیری بسیاری از مناطق تحت کنترل طالبان شدند.
منبع: فارس