۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
موحدی‌کرمانی:

مسئله با تسلیت و عذرخواهی حل ‌نمی‌شود /شرطه‌های عربستان بی‌ادب و تند هستند

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به مسئولان آل‌سعود گفت: شما نه تنها باید این مسئولیت را بپذیرید بلکه باید بدانید دنیا منتظر پاسخ شفاف شماست.
کد خبر : ۲۶۱۱۲۷
صراط: خطیب نماز جمعه تهران خطاب به مسئولان آل‌سعود گفت: شما نه تنها باید این مسئولیت را بپذیرید بلکه باید بدانید دنیا منتظر پاسخ شفاف شماست، با تسلیت گفتن و عذرخواهی و احضار کاردار موضوع فاجعه منا حل نمی‌شود، مسئله بالاتر از اینهاست.

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با تسلیت فاجعه خون‌بار منا، اظهار داشت: فاجعه منا ننگی بر دامن آل‌سعود است که به سادگی پاک نمی‌شود.

وی افزود: حاجیان میهمان عربستان بودند، از خودشان که اختیاری نداشتند، هر کجا شرطه‌های شما می‌گفتند می‌رفتند، این شرطه‌ها خیلی انسان‌های خشن، بی‌ادب و تند هستند، این شرطه‌ها جسارت و به روحانیون اهانت می‌کنند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی خطاب به مسئولان آل‌سعود گفت: شما نه تنها باید این مسئولیت را بپذیرید بلکه باید بدانید دنیا منتظر پاسخ شفاف شماست، با تسلیت گفتن و عذرخواهی و احضار کاردار موضوع فاجعه منا حل نمی‌شود، مسئله بالاتر از اینهاست.

وی ادامه داد: مسئولان عربستان می‌گویند به مجروحان رسیدگی می‌کنیم و جنازه‌‌ها را به کشورشان برمی‌گردانیم، عجب! هنر می‌کنید، این یک‌صدم کار هم نیست، پذیرش مسئولیت هم یک‌صدم نیست، مسئله اصلی این است که باید کشورهای اسلامی از بین خودشان نمایندگانی انتخاب و تحقیق کنند و ببینند دقیقاً چه اتفاقی افتاده و چه دلیلی بوده که راه را بستند، بدن‌ها روی خاک افتاد و صدای ناله‌های حاجیان از «العطش» بلند بود، حاجیان می‌گفتند جلوی ما شُرطه‌ها بالای ماشین بودند، ما را تماشا می‌کردند اما یکی به ما کمک نکرد و به ما آب هم ندادند، می‌گویند بسیاری از جان‌باختگان به خاطر عطش جان باختند، حکام سعودی لیاقت ندارند.

ادامه دارد...
منبع: فارس