۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸

تصویب طرح ضد ایرانی در مجلس آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا برای جلوگیری از اجرای توافق هسته ای ایران در جدیدترین تلاش خود طرحی را برای بلوکه کردن دارایی های ایران تصویب کرد.
کد خبر : ۲۶۱۱۷۴
صراط: مجلس نمایندگان آمریکا برای جلوگیری از اجرای توافق هسته ای ایران در جدیدترین تلاش خود طرحی را برای بلوکه کردن دارایی های ایران تصویب کرد.

به گزارش واشنگتن تایمز، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساند که طبق آن دولت آمریکا باید غرامت قربانیان حوادث تروریستی این کشور را معادل ۴۶ میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران پرداخت کند.

این طرح در مرحله بعدی باید به سنای آمریکا برود و در صورت تصویب، نیازمند امضای باراک اوباما رئیس‌ جمهوری آمریکا خواهد بود. با این حال کاخ سفید در بیانیه ای رسمی اعلام کرد اوباما این طرح و تمام تلاش های دیگر کنگره علیه توافق هسته ای را وتو خواهد کرد. به نظر می رسد مجلس سنا نیز با این طرح موافقت نکند.

نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکایی این طرح را که قانون قربانیان تروریسم ایران نامگذاری شده پس از شکست تلاشهای قبلی برای رد توافق هسته‌ای در کنگره در دستور کار قرار داده اند. طبق این گزارش مجلس نمایندگان آمریکا، با ۲۵۱ رای موافق در برابر ۱۷۳ رای مخالف این طرح را به تصویب رساند.

جلسه نمایندگان آمریکا بعد از سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت توافق هسته ای ایران برگزار شد. پیش از این نیز جمهوری خواهان در مجلس سنا تلاش کردند طرحی را به تصویب برسانند که طی آن مانع اجرای توافق هسته ای با ایران شوند که با شکست روبرو شد.

منبع: مهر