۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

طیب‌نیا: نرخ سود تناسبی با واقعیت‌ ندارد

طیب نیا افزود: یکی از اولویت‌های دولت‌ حمایت از تولید است، طرح‌های نظیر توسعه برنامه‌های عمرانی و پرداخت یارانه تولیدات صادراتی بخشی از این اهداف را شامل می‌شود.
کد خبر : ۲۶۱۲۴۳
صراط: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : مقرر شده است بانک مرکزی با ایفای نقش خود و برقراری ثبات در بازار پول امکان حمایت بیشتر از تولید را فراهم کند. بحث تغییر در نرخ سود بانکی در دستور کار شورای پول و اعتبار است.

علی طیب نیا امروز در حاشیه همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل و مسکن به بهبود شرایط اقتصادی کشور در دوران پساتحریم اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در آستانه لغو تحریم‌ها قرار داریم، دولت برنامه‌هایی برای استفاده بهینه از این شرایط تدوین کرده است.

وی ادامه داد: قطعاً با افزایش واردات و افزایش مصرف‌گرایی در این دوره مواجه نخواهیم بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به برنامه‌ریزی‌های اخیر دولت برای مبارزه با تکانه های اقتصادی اشاره کرد و گفت: در دو سال قبل تحت تأثیر فشار تحریم‌ها و رکود تورمی قرار داشتیم که با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی دولت این فشار ها کاهش یافت و تورم کنترل شد.

طیب نیا اظهار داشت: در نیمه دوم سال گذشته با تکانه‌های اقتصادی در بحث کاهش قیمت نفت مواجه شدیم که دوباره دولت برنامه های مختلف انجام داد.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: در این شرایط تلاش می‌کنیم منابع غیرنفتی دولت را افزایش دهیم و از سوی دیگر از فضای اقتصادی به وجود آمده پس از تحریم‌ها نهایت استفاده را داشته باشیم.

طیب نیا افزود: یکی از اولویت‌های دولت‌ حمایت از تولید است، طرح‌های نظیر توسعه برنامه‌های عمرانی و پرداخت یارانه تولیدات صادراتی بخشی از این اهداف را شامل می‌شود.

طیب نیا بیان کرد: دولت تلاش می‌کند منابع قابل تسهیلات دهی بانک‌ها را افزایش داده و نرخ سود تسهیلات را کاهش دهد. در حال حاضر نرخ سود لحاظ شده هیچ ارتباطی با واقعیت های اقتصادی کشور ندارد و باید نسبت به آن تصمیم‌گیری‌ شود.

وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: بنا شده است بانک مرکزی نقش بین بانکی خود را ایفا کند و افزایش دهد. با تسهیلات دهی تعادل در بازار پول فراهم کند و با برقراری ثبات در بازار پول امکان حمایت از تولید فراهم شود؛‌ بحث تغییر در نرخ سود بانک در دستور کار شورای پول و اعتبار است و در آینده درباره تصمیم نهایی اخبار متعاقبا اعلام می‌شود.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط نرخ سود بانک