۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
با حضور باشکوه مردم و مسئولان

تشییع جان‎باختگان منا در گرگان +تصاویر

پیکر جان‎باختگان منا صبح امروز با حضور عزتمندانه امت حزب‎الله در شهرستان گرگان تشییع شد.
کد خبر : ۲۶۱۴۲۳
صراط: پیکر جان‎باختگان منا صبح امروز با حضور عزتمندانه امت حزب‎الله در شهرستان گرگان تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر 11 جانباخته فاجعه اسفناک منا در دارالمومنین گرگان برگزار شد و مردم ولایتمدار گلستان با شکوه خاصی از زائران دلباخته بیت‎الله الحرام استقبال کردند، مردم و مسئولان پا به پای یکدیگر شعار مرگ بر آل‎سعود سر دادند و وقوع چنین حوادثی را در حریم امن الهی محکوم کردند.

ندای لبیک‎اللهم لبیک در آسمان گلستان پیچید، الله‎اکبر، الله‎اکبر، همه مردم ایران و استان گلستان امروز داغدار هستند چراکه برادران و خواهران زیادی در پی فاجعه منا جان خود را از دست دادند و به دیار باقی شتافتند.

شماری زیادی از زائران مسلمان که برای به جا آوردن مناسک حج در صحرای عرفات حضور داشتند در سرزمین منا به خاک و خون کشیده شدند وقوع این حوادث به دنیا ثابت کرد که آل سعود توانایی مدیریت کنگره حج را ندارد.

آری؛ در هر جای اسلام که خونی به ناحق ریخته می‎شود پای رژیم آل‎سعود در کار است از یمن گرفته تا حریم امن الهی، بروز این واقعه تلخ دل‎های مومنان اعم از شیعه و سنی را شکست و گلستان یکپارچه داغدار این مصیبت عظیم شد.

امروز پیکر 11 جان باخته فاجعه منا از معراج‎الشهدای شهرستان گرگان بر روی دستان مردم شهیدپرور و ولایتمدار گرگان قرار گرفت و تا امامزاده عبدالله (ع) این شهرستان تشییع شد.

تازه‎گل آزمون، بى‎بى فاطمه نیازمرادى، عبداله براهویى‎ژند، بی‎بی روشن تکه، گزل تورانی، قربان بی‎بی دهقان‎پور اینچه‎برون، ساراگل شیروانى، حبیب‎الله عزیزی، اراز بی‎بی محمدالق، یگن بی‎بی مقدم اینچه برون و رحمت‎اله بهمرام از جمله جان باختگان سرزمین منا بودند که در مرکز استان گلستان تشییع شدند.

پیکر رحمت‎اله بهمرام از جانباختگان فاجعه منا در سازمان جهاد کشاورزی گرگان آرام گرفت و مابقی جان‎باختگان پس از تشییع قرار است به شهرستان گنبدکاووس منتقل و خاکسپاری شوند.

منبع: فارس