۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

ایران حمله آمریکا در افغانستان را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله هواپیماهای آمریکایی به بیمارستان قندوز در افغانستان را شدیداً محکوم کرد و این اقدام را غیرمسئولانه و توجیه‌ناپذیر خواند.
کد خبر : ۲۶۱۵۵۸
صراط: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله هواپیماهای آمریکایی به بیمارستان قندوز در افغانستان را شدیداً محکوم کرد و این اقدام را غیرمسئولانه و توجیه‌ناپذیر خواند.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه حمله هواپیماهای آمریکایی به بیمارستان قندوز در افغانستان را که در آن ده‌ها انسان بیگناه شامل کودکان و زنان کشته و مجروح شدند، شدیداً محکوم کرد و این اقدام را غیرمسئولانه و توجیه‌ناپذیر خواند.

افخم با ابراز همدردی با دولت و مردم افغانستان به ویژه بازماندگان قربانیان این واقعه، تصریح کرد: نادیده انگاشتن مظاهر عادی حقوق اجتماعی مردم ستمدیده افغانستان که مرکز درمانی خود را نیز ایمن نمی‌بینید از جمله نتایج رویکردهای مداخله جویانه آمریکا و ائتلاف است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر اهمیت برقراری آرامش و امنیت در کشور همسایه افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران، افزود: امیدواریم نهادهای بین‌المللی به وظایف خود به طور جدی و با قاطعیت عمل کرده و تدابیر لازم برای عدم تکرار چنین وقایعی را اتخاذ کنند.
منبع: فارس