۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸

90 تحت تاثیر درگذشت نوروزی +تصاویر

برنامه 90 شب گذشته روی آنتن رفت و به بررسی اتفاقات فوتبالی در هفته گذشته به خصوص درگذشت ناگهانی هادی نوروزی و واکاوی پرونده‌های جنجالی فوتبال کشورمان پرداخت.
کد خبر : ۲۶۱۶۸۴

صراط: برنامه 90 شب گذشته روی آنتن رفت و تحت تاثیر درگذشت هادی نوروزی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس قرار داشت.

سوال پیامکی برنامه 90 به ارسال عدد 24 برای همدردی با خانواده هادی نوروزی اختصاص داشت.

در این باره عادل فردوسی‌پور مجری برنامه به این نکته اشاره کرد که برنامه 90 و صدا و سیما بابت پیامک‌هایی که به این برنامه ارسال می‌شود ریالی دریافت نمی‌کند و به نوعی شفاف‌سازی کرد.

90 تحت تاثیر درگذشت کاپیتان +تصاویر

در پایان برنامه بیش از 3 میلیون پیامک برای ابراز همدردی با خانواده هادی نوروزی به این برنامه ارسال شد.

در ادامه گزارشی از درگذشت هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس پخش شد.

گزارشی از مراسم تشییع هادی نوروزی در ورزشگاه آزادی و جمعه دلگیر فوتبال ایران پخش شد.

در ادامه برنامه فرهاد نیکوخصال رئیس مجموعه ورزشگاه آزادی روی خط تلفنی برنامه 90 آمد و صحبت‌هایی را درباره مبالغی که توسط برخی افراد در پارکینگ مجموعه آزادی از هواداران پرسپولیس گرفته شده بود، توضیحاتی را ارائه کرد.

وی گفت که همزمان با مراسم تشییع هادی نوروزی، ورزشگها آزادی میزبان برنامه دیگری هم بود و مسابقات اتومبیلرانی هم در ضلع غربی ورزشگاه آزادی در حال برگزاری بود، به همین دلیل از برخی افراد مبالغی را دریافت کردند که این اتفاق نباید رخ می‌داد.

نیکو خصال با اشاره به اینکه با مسببین این موضوع شدیداً برخورد شده است و از کار برکنار شده‌اند، عنوان کرد: در این باره وزیر ورزش دستور بررسی و برخورد را دادند و گروهی که این مبلغ را دریافت کرده بودند، اخراج شدند و پیمانکار پارکینگ ورزشگاه آزادی هم موظف به پرداخت وجه به مراجعه کنندگان شد و قرار شد افرادی که مراجعه می‌کنند، نقداً پول به آن‌ها پرداخت شود.

وی ادامه داد: در دیگر اقدام صورت گرفته پیمانکار متعهد شد تمام عواید بلیط فروشی را به حساب موسسه خیریه محک واگذار کند و در این باره تصمیم گرفته شد در دیدار پرسپولیس و صبا پارکینگ ورزشگاه آزادی رایگان دراختیار هواداران پرسپولیس قرار گیرد.

نیکوخصال در پایان باز هم بابت این اقدام از هواداران عذرخواهی کرد.

خانم زهره هراتیان رئیس مرکز پزشکی سازمان لیگ، روی خط تلفن برنامه 90 آمد و درباره تست‌های پزشکی که از تیم‌های فوتبال گرفته می‌شود، صحبت‌هایی را عنوان کرد.

وی گفت کهه پس از مرگ «ویویین فوئه » ملی پوش کامرون فیفا معاینات پزشکی پیش از فصل را برای فوتبالیست‌ها درنظر گرفت و در لیگ برتر فوتبال هم 421 بازیکن لیگ برتری تست قلب و عروق داده‌اند و اگر بازیکنی هم مشکلی داشته باشد باید اسکن قلب از وی بگیرند و تست ورزش بدهد.

هراتی ادامه داد: با توجه به اینکه 10 درصد امکان دارد باز هم مشکلات قلبی و عروقی برای بازیکن وجود داشته باشد، برای جلوگیری از مرگ ناگهانی در حین بازی با هماهنگی سازمان لیگ دستگاه‌هایی را در تمرین تیم‌ها قرار دادیم و به غیر از یکی از باشگاه‌ها بقیه تیم‌ها این دستگاه را دارند.

در ادامه کلیپی از تمرین پرسپولیس پخش شد و اینکه در این فیلم هادی نوروزی قلبش را گرفته بود.

هراتی در این باره افزود: ایست قلبی با سکته قلبی متفاوت است، تا جواب پزشکی قانونی نیاید نمی‌توان در باره علت فوت هادی نوروزی نظری داد و باید در این باره صبر کرد.

وی خاطرنشان کرد: بازیکنان نباید هیچ دردی را نادیده بگیرند و باید همواره هر دردی را با پزشک تیم در میان بگذارند.

امیررضا حاج رضایی کارشناس فوتبال هم روی خط تلفن 90 آمد و درباره فوت ناگهانی هادی نوروزی صحبت‌هایی را عنوان کرد.

میثم علیپور فیزیوتراپ پرسپولیس هم درباره تصویری که از مرحوم هادی نوروزی پخش شد و اینکه دلیل اینکه کاپیتان قرمزپوشان احساس درد در ناحیه قلبش می‌کند، عنوان کرد: یک ضربه شدید در یکی از دیدارهای پرسپولیس به دنده 5 و 6 هادی خورد و باعث شد ان درد تا سه هفته همراه او باشد.

سابقه هادی نورزوی در فوتبال ایران به تصویر کشیده شد.

90 تحت تاثیر درگذشت کاپیتان +تصاویر

میهمان 90 داریوش شجاعیان بازیکن تیم فوتبال گسترش فولاد بود که به عنوان یکی از پدیده‌های جدید فوتبال ایران به استودیوی برنامه آمده بود.

 90 تحت تاثیر درگذشت کاپیتان +تصاویر

گزارشی از عمان حریف تیم ملی ایران پخش شد.

گزارشی از عملکرد لژیونرهای ایرانی حاضر در تیم‌های خارجی پخش شد.

گزارشی مقایسه‌ای درباره تغییرات در تیم‌های باشگاهی ایرانی و اروپایی به تصویر کشیده شد.

90 تحت تاثیر درگذشت کاپیتان +تصاویر

90 تحت تاثیر درگذشت کاپیتان +تصاویر

90 تحت تاثیر درگذشت کاپیتان +تصاویر

90 تحت تاثیر درگذشت کاپیتان +تصاویر

در ادامه احمدرضا براتی کارشناس حقوقی و محمدزاده رئیس سابق کمیته اخلاق میهمانان برنامه 90 بودند و به استودیوی این برنامه آمدند و درباره موضوعات مختلفی نظیر خالکوبی بازیکنان، ممنوعیت عکس سلفی گرفتن با بانوان توسط فوتبالیست‌های تیم ملی و ... صحبت‌هایی را عنوان کردند.

 90 تحت تاثیر درگذشت کاپیتان +تصاویر

در ابتدای برنامه هر دو میهمان برنامه به این موضوع اشاره کردند که اساسنامه فدراسیون فوتبال ایراد دارد و آخرین بروزرسانی آن مربوط می‌شود به سال 90 که نسبت به ورژن جدید فیفا در ژوئن سال 2012 یک سال عقب‌تر بوده و تاکنون بروز نشده است و باید توسط مجمع سه رکن قضایی کمیته اخلاق، کمیته استیناف و کمیته انضباطی انتخاب شوند.

در ادامه درباره پرونده خالکوبی بازیکنان هم بحث‌هایی صورت گرفت که براتی عنوان کرد که خالکوبی نه در فرهنگ گذشته ما موضوع بدی بوده و مراجع تقلید هم در این باره صحبت‌هایی مطرح کردند که ایرادات فقهی وجود ندارد و به نوعی به دفاع از این موضوع پرداخت.

محمد زاده در این باره گفت: ما از میان بیش از 100 پرونده موجود در کمیته اخلاق حتی یک پرونده در مورد خالکوبی نداریم و به آن رسیدگی نکرده‌ایم و ما علاقه‌مند نیستیم که جوانان ما از ستارگانی که خال‌کوبی کردند، الگوبرداری کنند.

در ادامه محمدزاده خطاب به فردوسی‌پور گفت: تعجب می‌کنم که چرا شما به جای اینکه به دلایل استعفای دسته جمعه کمیته اخلاق پس از 4 هفته بپردازید به موضوعات سطحی و پیش‌پا افتاده اشاره می‌کنید که فردوسی‌پور هم اشاره داشت که در این باره منتظر بود تا لیگ تعطیل شود تا با فراغ بال به این موضوع رسیدگی شود.

درباره ممنوعیت سلفی گرفتن بازیکنان با بانوان هم صحبت‌هایی اشاره شد و در این باره براتی اشاره‌ای به سایت‌ها و رسانه‌های بین المللی داشت که این موضوع را دستمایه خود برای حمله به نظام کشورمان قرار داده بودند.

محمد زاده هم گفت که یک مورد هم پرونده سلفی وجود نداشته است و کمیته اخلاق تنها هشدار داده است که ملی‌پوشان بدانند که با چه کسی و زیر چه پرچمی عکس سلفی می‌گیرند.

در ادامه این بحث، پای مهرداد خانبان آنالیزور تیم ملی هم وسط کشیده شد و در این باره صحبت‌هایی عنوان شد.

محمدزاده گفت: آقای خانبان عکسی را منتشر کرده بودند که آقای وزیر و رئیس فدراسیون فوتبال با شخصیت‌های نادان سریال برره مقایسه شده بودند و کارلوس کی‌روش شخص دانای این سریال بود.

ما در این باره به جایگاه افراد کاری نداریم بلکه شخصیت حقوقی آن‌ها مهم بوده است و در این باره رای صادر کردیم.

در ادامه فردوسی‌پور اشاره داشت که دلیل محرومیت خانبان مصاحبه با خبرگزاری فارس بوده است، که محمد زاده این موضوع را رد کرد اما نامه‌ای که در این باره دلیل محرومیت او را منتشر کرده بودند، توسط فردوسی‌پور به محمدزاده نشان داده شد.

محمدزاده درباره بیانیه کارلوس‌کی‌روش هم گفت: سیاست آقای کی‌روش با اینکه مربی فنی و خوبی هستند و در کشور از محبوبیت بالایی برخوردار هستند همواره فرار رو به جلو بوده است.

وی افزود: کی‌روش همواره قبل از دیدارهای تیم ملی که احتمال داده می‌شود نتایج مناسبی تیم ملی نگیرد، مصاحبه‌‌هایی انجام می‌دهد تا به نوعی نتایج احتمالی ضعیف را پوشش دهد.

رئیس سابق کمیته اخلاق خاطرنشان کرد: درباره بیانیه کی‌روش گفتم که مصاحبه‌ای انجام نمی‌دهم تا نتیجه تیم ملی مشخص شود و پس از آن صحبت خواهم کرد.

علی‌اکبر محمدزاده ادامه داد: یکی از دلایل استعفای دسته جمعی کمیته اخلاق مربوط به پرونده مهرداد خان‌بان آنالیزور تیم ملی بود و دیگر دلیل استعفای ما مربوط به کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال بود.

وی افزود: درباره کارلوس کی‌روش اسنادی را از فدراسیون فوتبال می‌خواستیم که کاملاً مشخص بود با تعلل این کار را انجام می‌دادند.

محمدزاده افزود: تا آنجا که من مطلع هستم کی‌روش باید تابع قرارداد می‌بود و در قرارداد کی‌روش آمده هر شرکتی که اسپانسر تیم ملی است، سرمربی باید تابع اسپانسر باشد ولی کی‌روش جدا از این؛ از اسپانسر درخواست مالی داشته و اقداماتی داشته که منجر به اخذ وجه شده است. متاسفانه دوستان فدراسیون هم راغب نبودند به این بحث رسیدگی کنیم.

رئیس سابق کمیته اخلاق عنوان کرد: چطور می‌شود که کی‌روش قبل از جام جهانی آن هجمه‌ها را علیه آل‌اشپورت مطرح می‌کند اما پس از آن دیگر صحبتی در این باره انجام نمی‌دهد.

در ادامه براتی عنوان داشت: من قرارداد کی‌روش را ندیدم اما اگر کی‌روش در قراردادش منعی نداشته تا با اسپانسر دیگری قرارداد ببندد که ایشان می‌توانست این کار را انجام دهد. اگر هم آل‌اشپورت مازاد بر وجه تیم ملی، به وی پولی پرداخت کرده است این نه از کیسه بیت المال رفته است و نه از جیب فدراسیون فوتبال پولی خارج شده است.

در پایان برنامه هوشنگ نصیرزاده رئیس کمیته تدوین مقرارت فدراسیون فوتبال روی خط تلفنی برنامه آمد اما به دلیل اینکه وقت برنامه به پایان رسیده بود موفق نشد صحبت‌هایی را مطرح کند.

در پایان این برنامه بحثی میان براتی و نصیرزاده شکل گرفت که براتی خطاب به نصیرزاده گفت که چطور ممکن است که شخصی که تحصیلات در زمینه حقوق ندارد بخش حقوقی و تدوین مقررات یک فدراسیون را در اختیار داشته باشد.

منبع: فارس