۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

محسن هاشمی: مشکل تامین اعتبار نداریم

هاشمی درباره ساخت بیمارستان در دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: بحث ساخت بیمارستان برای دانشگاه آزاد همدان هنوز مطرح نبوده و قرار شد پس از فعال شدن رشته پزشکی در دانشگاه آزاد همدان، احداث بیمارستان در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر : ۲۶۱۷۳۱
صراط: معاون عمرانی دانشگاه آزاد ‌با تاکید بر اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی دانشگاه در اولویت است، گفت: مشکلی در تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی دانشگاه آزاد وجود ندارد.

محسن هاشمی در حاشیه سفر 2 روزه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفرهای روسای دانشگاه آزاد به استان‌ها دستاوردهای بسیاری به‌همراه داشته و همفکری درباره مسائل و مشکلات دانشگاه یکی از مهمترین نتایج این سفرها است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد با یک میلیون و 700‌هزار دانشجو و 100‌هزار نفر پرسنل، بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان فرض می‌شود، افزود: از این رو نیاز است تا نشست‌ روسا و مدیران دانشگاه آزاد به صورت مستمر انجام شود تا بتوان بهترین تصمیمات را برای رسیدن به اهداف دانشگاه گرفت.

هاشمی درباره ساخت بیمارستان در دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: بحث ساخت بیمارستان برای دانشگاه آزاد همدان هنوز مطرح نبوده و قرار شد پس از فعال شدن رشته پزشکی در دانشگاه آزاد همدان، احداث بیمارستان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای ورود رئیس جدید دانشگاه، نزدیک به دو میلیون و 500 هزار مترمربع پروژه نیمه‌کاره بوده و تکمیل نشده بود، عنوان کرد: ولی در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار مترمربع از این میزان تمام شده و نزدیک به یک میلیون مترمربع پروژه باقی‌مانده که در حال تکمیل است.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه دانشگاه باید در مناطقی که به فضای استاندارد نرسیده، توسعه یابد، گفت: واحدهایی که هنوز سرانه استاندارد 10 متر برای هر دانشجو را ندارند باید توسعه یابند.

وی تصریح کرد: در دانشگاه آزاد نزدیک به 11 میلیون متر مربع فضای مسقف و 35 میلیون مترمربع محوطه وجود دارد که از استاندارد بالایی برخوردار است ولی برخی واحدها هنوز با استانداردها فاصله دارند.

هاشمی درباره وضعیت اعتبارات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اعتبارات عمرانی پاسخگوی نیازها است ولی با توجه به اینکه دانشگاه قابلیت دریافت وام را از بانک ملی دارد مشکلی در تامین اعتبارات عمرانی نداریم.

وی با اشاره به اینکه سازمان سما در سال 70 تشکیل شده و 60 هزار دانش‌آموز و 114 هزار دانشجو دارد، تصریح کرد: این سازمان دارای 636 واحد آموزشی و 953 هزار مترمربع زمین است.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آموزشکده‌های سما نیز یک میلیون 355 هزار مترمربع زمین در اختیار دارند، گفت: در حال حاضر 117 آموزشکده سما در سطح کشور فعال بوده و به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهند.

هاشمی با اعلام اینکه سازمان سما در حال حاضر 17 پروژه در دست اجرا دارد، گفت: هشت پروژه از این تعداد بلاتکلیف است که باید در روند اجرایی آنها تسریع صورت گیرد.
منبع: تسنیم