۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

کوثری: طرح برجام جوابگوی نگرانی‌ها نیست

کوثری متذکر شد: طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام قطعاً به‌صورت مطلوب، جوابگوی مسائل و نگرانی‌های موجود نخواهد بود.
کد خبر : ۲۶۲۳۷۶
صراط: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح "اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام" قطعاً به‌صورت مطلوب جوابگوی مسائل و نگرانی‌های موجود نخواهد بود.

اسماعیل کوثری درباره "طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام" که در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بررسی است، اظهار داشت: در اصل، این طرح باید بر اساس گزارش کمیسیون ویژه برجام تهیه می‌شد و اگر این طرح، مبتنی بر گزارش کمیسیون ویژه برجام بود، بسیاری از دغدغه‌های موجود نیز حل و رفع می‌شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اما چون طرح حاضر بر اساس گزارش نهایی این کمیسیون تهیه نشده است، طرح دوفوریتی آن نیز رأی نیاورد و طرح یک‌فوریتی آن نیز بسیار تعجیلی کار شده است.

کوثری متذکر شد: طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام قطعاً به‌صورت مطلوب، جوابگوی مسائل و نگرانی‌های موجود نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که خروجی کار کمیسیون ویژه برجام قرار بود به چه‌چیزی منتج شود، گفت: در وهله نخست قرار بود نتیجه کار کمیسیون ویژه برجام به‌صورت گزارش در صحن علنی منتشر شود و در درجه دوم نیز این گزارش نهایی توسط کمیسیون به مجلس ارائه شود اما بعد از گزارشی که خارج از کمیسیون تهیه شده بود، دیدیم که آن خاصیت لازمی را که باید داشته باشد، ندارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر این طرح به یک‌فوریت درآمده است، هیئت رئیسه و ریاست به‌دنبال آن هستند که این طرح را به هر صورتی که شده تصویب کنند اما معتقدیم که طرح به‌مراتب قوی‌ترمی‌توانست تهیه شود، در واقع با قوی تهیه کردن طرح، می‌توانستیم تا حد زیادی به نگرانی‌های موجود پاسخ مناسب بدهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: در اصل آن چیزی که ما از کمیسیون ویژه انتظار داشتیم با طرح موجود حاصل نمی‌شود.
منبع: تسنیم