۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱

پیام شهادت سردار همدانی چه بود؟

فرمانده سپاه ولی‌امر گفت: ما به کشوری لشکرکشی نکرده‌ایم و در امور داخلی کشوری هم دخالت نمی‌کنیم اما وظیفه ما آگاهی‌بخشی به مردم محروم و مستضعف جامعه اسلامی است تا روحیه عدالتخواهی در آنها زنده شود و در مقابل استکبار جهانی بایستند.
کد خبر : ۲۶۲۶۰۴
صراط: صبح امروز (یکشنبه 19 مهرماه ) پیکر سردار شهید حاج حسین همدانی که در حومه شهر حلب در کشور سوریه به شهادت رسیده است با حضور مقامات ارشد کشوری و لشکری از مقابل حسینیه فاطمه زهرا(س) سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران تا سه راه طالقانی تشییع شد. در تمام طول مسیر تشییع سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران حضور داشت و پیکر همرزم قدیمی‌اش را همراهی کرد.

در طول انتقال پیکر سردار شهید حاج حسین همدانی، تشییع‌کنندگان شعارهای «هیهات من الذلة»، «یا حسین»،«ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»،«مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر آل سعود» سر دادند. همچنین در دست مردم نیز پوستر تصاویر حاج حسین همدانی و پرچم‌هایی به رنگ سبز،قرمز و مشکی که روی آنها نوشته شده بود «کلنا عباسک یا زینب (س)» و پیشانی‌بندهایی با همین مضمون به سر داشتند و در حالیکه سینه‌زنی می‌کردند با پیکر این فرمانده شهید دوران دفاع مقدس وداع کردند.با پایان مراسم تشییع پیکر این فرمانده دوران دفاع‌مقدس، پیکرش برای تشییع و خاکسپاری به زادگاهش در استان همدان منتقل شد.

ما به کشوری لشکرکشی نمی‌کنیم

در حاشیه تشییع پیکر سردار شهید حاج حسین همدانی،سردار سرتیپ ابراهیم جباری فرمانده حفاظت و امنیت سپاه پاسداران و فرمانده سپاه ولی‌امر، گفت: این سردار شهید ایمان عمیق به انقلاب، اسلام،ولایت فقیه و ارزش‌های الهی داشت و برای تقویت این ایمان سال‌های طولانی زحمت کشید تا اینکه توانست به قله عظیم شهادت دست یابد و تکلیف الهی‌اش را در این راستا انجام بدهد.

وی افزود:جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارد که روح ایستادگی، ثبات قدم،‌ مقاومت، عدالتخواهی و ایستادگی در مقابل استکبار را به کشورهای مظلوم و مستضعف جهان اسلام انتقال دهد اما برای این کار ما به کشوری لشکرکشی نمی‌کنیم و در امور کشوری هم دخالت نخواهیم کرد.در حقیقت این تکلیفی است که اسلام، پیامبر اعظم و امام حسین (ع) بر عهده ما مسلمانان نهاده‌اند.بنابراین ما وظیفه داریم که کشورهای اسلامی را نسبت به توطئه‌های استکبار جهانی آگاه کنیم و آنها در مقابل استکبار بایستند. بدون شک پاسخ ملت ایران به شهادت این سردار در فریادهای «هیهات من الذلة» نهفته شده است.

سردار شهید همدانی؛ سردار خط شکن بود

همچنین در بخش دیگر مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج حسین همدانی، سردار سرتیپ سیدمجید میراحمدی از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز گفت:شهید همدانی یک فرمانده با بصیرت و از دشمن‌شناسی عالی و ممتازی برخوردار بود و در انجام وظایفش به موقع کارها را انجام می‌داد.

وی افزود: سردار همدانی شناخت دقیقی از دشمنان داخلی و خارجی داشت برای همین در زمان خطر برخورد دقیقی با هر یک از این دشمنان داشت و در خط مقدم مقابله با آنها از جمله در دوران دفاع مقدس، فتنه 88 و مقابله با تکفیری‌ها حضور یافت .

میراحمدی با اشاره به این مطلب که سردار همدانی سردار خط‌ شکن دفاع مقدس بود،گفت: او علاوه بر اینکه در دوران دفاع‌مقدس خط‌شکنی می‌کرد در فتنه‌های داخلی و فتنه تکفیری‌ها نیز این شاخصه را داشت. اخلاق، شجاعت، تدین و ساده‌زیستی او از جمله شاخصه‌های اخلاقی و رفتاری این مجاهد واقعی بود. شهادت سردار همدانی این پیام را برای ما دارد که در راه دفاع از انقلاب و اسلام در هر صحنه‌ای که نیاز است باید مجاهدت و ایستادگی به خرج بدهیم.

وی تاکید کرد: پاسخ ایران نسبت به شهادت این سردار اسلام پاسخی روشن خواهد بود و دشمن نیز پاسخ لازم را گرفته است. ان‌شاءالله مردم ایران در روزهای آینده در رابطه با انتقام از خون این شهید خبرهای خوبی خواهند شنید.

تمام توان و تلاش سردار همدانی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری بود

امیر سرتیپ سیدحسن نامی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز با اشاره به آشنایی‌اش با سردار شهید حسین همدانی ، بیان کرد: از ابتدای دفاع مقدس با ایشان آشنایی داشتم و با تشکیل سپاه انصارالحسین همدان ارادتم به حاج حسین همدانی بیشتر شد.

وی افزود: تمام توان و تلاش سردار همدانی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری صرف می‌شد و توانست در حوزه ژئوپلتیکی موفقیت‌های گسترده‌ای را با کمک مردم خود منطقه در مقابله با استکبار و صهیونیزم جهانی به دست آورد.

حضورش در منطقه کشورهای اسلامی به دلیل مقابله با توطئه آمریکایی‌ها بود

همچنین سردار مهدی محمدی‌فر رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت نیز تاکید کرد: حاج حسین همدانی مجاهد فی‌سبیل‌الله است. او برای ما الگو خواهد بود. این سردار شهید بیش از 40 سال از عمر خود را در جبهه‌های نبرد مختلف گذراند و برای اعتلای اسلام و جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های بسیاری انجام داد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: حضورش در منطقه کشورهای اسلامی به دلیل مقابله با توطئه آمریکایی‌ها بود چرا که آنها می‌خواهند با کمک عربستان و کشورهای حامی آنها اسلام آمریکایی را جایگزین اسلام ناب محمدی کنند.

حاج حسین همدانی الگویی برای جوانان ایران است

در ادامه این مراسم سردار معزخادم‌الحسینی از فرماندهان لشکر 10 سیدالشهدا (ع) در دوران دفاع مقدس نیز به خبرنگار ایسنا گفت: پیام شهادت سردار حسین همدانی همین حضور جوانانی است که برای بدرقه پیکرش به صحنه آمده‌اند. امروز جوانان ما الگوی خودشان را سردار حسین همدانی‌ها قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: سردار حسین همدانی به عنوان یک بسیجی نمونه در عرصه جهانی ممتاز بود و وظیفه خود را به درستی انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران یک پیام است

همچنین دکتر علی‌ عسگری از رزمندگان دوران دفاع مقدس تأکید کرد: در حقیقت جمهوری اسلامی ایران پیش از آنکه یک کشور باشد یک پیام برای منطقه و جهان است. اسلام مرز نمی‌شناسد و جمهوری اسلامی ایران همواره با حمایت از مستضعفین و محرومین جهان در صحنه حضور داشته است. ما اکنون به یک نماد تبدیل شده‌ایم.

وی گفت: اینکه اکنون ایران به عنوان یک قدرت اثرگذار در منطقه و جهان شناخته می‌شود حاصل فعالیت و شهادت سردارانی همچون همدانی‌ها است.

منبع: ایسنا