۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳

حاشیه‌ای بر مراسم تشییع سردار همدانی

مردم همدان پیش از رسیدن ماه محرم در عزای مدافع حرم زینبی(س) سرلشگر «حسین همدانی» عزادار و سیاه‌پوش شدند و عطر محرم زودتر از هر زمان دیگری در شهر پیچید.
کد خبر : ۲۶۲۷۹۶
صراط: سرلشگر حسین همدانی از فرماندهان سپاه پاسداران و از مستشاران ارشد نظامی ایران در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) پنج شنبه شب در سوریه به شهادت رسید.

پس از برگزاری مراسم در سوریه و تهران، پیکر شهید روز گذشته وارد همدان شد و مورد استقبال پرشور مردم همدان قرار گرفت تا باردیگر ثابت شود که دادن لقب دار المجاهدین به همدان از سوی مقام معظم رهبری بی مناسب نبوده است.

مردم از ساعات شش صبح در میدان امام خمینی(ره) برای وداع با شهید آمده بودند

مراسم تشییع و تدفین شهید سرلشگر «حسین همدانی» در حالی در همدان برگزار شد که مردم از ساعات شش صبح در میدان امام خمینی(ره) برای وداع با شهید آمده بودند.

پیکر مطهر شهید سرلشگر «حسین همدانی» ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه صبح دوشنبه و یک ربع پیش از آغاز مراسم به صورت رسمی با ماشینی سیاه پوش و گلباران شده به محل تعیین شده در میدان امام خمینی(ره) انتقال داده شد و مراسم راس ساعت ۹ صبح در حالی آغاز شد که هر لحظه به خیل عظیم جمعیت در میدان امام خمینی(ره) اضافه می شد.

سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار رویانیان و مسئولان و مقامات کشوری و لشگری و استانی و مهمانان خارج از استان و خارج از کشور در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید همدانی حضور داشتند.

مراسم تشییع پیکر شهید حسین همدانی پس از قرائت قران و سرود ملی آغاز شد و همزمان با آغاز مراسم اعلام شد که این برنامه از شبکه های مختلف سیما پخش زنده خواهد داشت.

جمعیت حاضر در میدان امام خمینی(ره) در عزای سردار مدافع حرم زینبی(س) همه سیاه به تن داشتند

جمعیت حاضر در میدان امام خمینی(ره) در عزای سردار مدافع حرم زینبی(س) همه سیاه به تن داشتند گویی شهادت سردار، عطر محرم و عزای حسینی را زودتر به همدان آورد.

مردم از پیر و جوان، خرد و بزرگ، زن و مرد عکس سردار حسین همدانی را به روی سر گرفته بودند و به تابوت شهید سرلشگر حسین همدانی خیره شده و اشک می ریختند.

مجری برنامه شعارهای لیبک یا حسین(ع)، لبیک یا زینب(س)، لبیک یا خمینی(ره)، لبیک یا خامنه ای سر می داد و مردم همدان در داغ سردار خود یک صدا تکرار می کردند اما وقتی نوبت به شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل رسید جوری فریاد ها برآمد که گویی صدای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردار شهید حسین همدانی از بلندی های جولان به گوش می رسد.

باد پاییزی به آرامی بیرق های مشکی و قرمز را به حرکت در می آورد، بازار همدان تعطیل و شهر بهت زده از دست دادن سردار همدانی سراسر ماتم شده بود و بغضی در گلو داشت.

پس از آن آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در جایگاه حضور پیدا کرد و از سردار و دلیری های سردار حسین همدانی گفت و از مردم تهران و همدان برای حضور در مراسم تشییع پیکر خادم حرم زیبنی(س) قدر دانی کرد.

پس از پایان سخنرانی آیت الله محمدی مردم دوباره شعار های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند تا بار دیگر از استکبار جهانی و رژیم غاصب اعلام انزجار کنند.

محمد علی جعفری ملقب به عزیز، فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در جایگاه قرار گرفت و از رشادت های شهید سرلشگر «حسین همدانی» در هشت سال دفاع مقدس و سوریه گفت.

تا آخرین قطره خون از کشور و آزادی کشور های منطقه دفاع خواهیم کرد

فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین از علت حضور ایران در سوریه گفت و اعلام کرد تا آخرین قطره خون از کشور و آزادی کشور های منطقه دفاع خواهیم کرد و مقابل فرزند شوم استکبار می ایستیم.

مجری مراسم از فرزندان شهید حسین همدانی حاج وهب و حاج مهدی دعوت کرد که برای خواندن وصیتنامه شهید حسین همدانی در جایگاه حاضر شوند.

وهب همدانی فرزند شهید همدانی وصیت نامه شهید حسین همدانی را چنین آغاز کرد: سپاس خدایی را که نعمت های فراوان به ما ارزانی داشت و هزاران شکر که در عصر خمینی حیات ما را قرار داد.

همه پدران و مادران ما در آرزوی این دوران بودند، ندیدند، ما دیدیم، دوران احیای اسلام عزیز و عزتمندی ملت های مسلمان، مقاومت مجاهدین سپاه اسلام، عصر تحول، شکوه و عظمت در جهان اسلام عصر بیداری ملت ها، عصر زوال طاغوت ها، عصر بازگشتن به خویشتن.

هزاران بار خدا را شکر به خاطر این نعمتش، نعمت زندگی در هشت سال دفاع مقدس، زندگی با مجاهدانی که محبوب خدا بودند و میهمان خدا شدند، زندگی در کنار ملتی که خوش درخشیدند و در مقابل همه توطئه ها و فشارهای سنگین دشمنان تسلیم نشدند و مدل شدند و نمونه شدند در بین ملت ها که سرآمد همه آنها پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان گران قدر هستند.

چه افتخاری بالاتر از اینکه آزادگان ما، جانباران ما و خانواده مبارزشان صبر را شرمنده کرده اند و ۱۰ سال در اردوگاه های حزب بعث صفحه زرینی بر تاریخ ملت نگاشتند، جانبازان ما با تحمل درد های فراوان حجت را بر ما تمام کردند که باید مقاومت را ادامه داد.

خدای بزرگ را شکر به خاطر نعمت برخورداری از ولایت، ولایت امیرالمونین علی ابن ابی طالب(ع)، مگر می توان از شکر نعمت بزرگی که خدای مهربان به ما داده برآییم، نعمت ولایت فقیه، امام بزرگوارمان آن پیرجمارانی، نعمت جانشین خلف آن علی زمانمان که ادامه دهنده همان راه و کاروان انقلاب را چه مدبرانه و زیبا از همه گردنه ها و کمین ها عبور می دهد.

اما نه باید بیش از این شاکر باشیم، نه زبانی بلکه علمی مثل شهیدانمان لبیک بگوییم.

بنده حقیر حسین همدانی شاگرد تنبل دفاع مقدس اعتراف می کنم که وظایف خودم را به خوبی انجام نداده ام

وقتی وهب همدانی به این قسمت از وصیت پدر رسید مکثی کرد بغض خود را فرو برد و ادامه داد: بنده حقیر حسین همدانی شاگرد تنبل دفاع مقدس اعتراف می کنم که وظایف خودم را به خوبی انجام نداده ام و بعضی موقع ها نفس سرکش به سراغ من می آمد و مرا گول می زد، وسوسه می شدم، نق می زدم، در دورانم اعتراض ایجاد می شد اما خدا مرا کمک می کرد متوجه می شدم، پشیمان می شدم توبه می کردم از خدا طلب عفو و بخشش می کردم و مرا می پذیرفت.

این اواخر هم خیلی دلم هوای رفتن کرد خدا کند در موقع جان دادن راضی باشد خدای مهربان و خودم به رحمت او امیدوار هستم نه به عملکرد خودم، از همه دوستان و آشنایان حلالیت می طلبم و از امام و مولایم حضرت سید علی خامنه ای هم که نتوانستم سرباز خوبی باشم عذرخواهی و کوتاهی مرا ان شاالله به لطف و به بزرگواری خودشان ببخشند.

از خانواده شهیدان، جانبازان و آزادگان همیشه شرمنده بودم که نمی توانستم خدمت گذار خوبی باشم مراحلال کنند.

تشکر دارم از همسر عزیزم که همسنگر و همراه خوبی بودند و خداوند ان شاالله این عمل شما را ذخیره آخرت قرار دهد.

و اما سفارش می کنم مثل گذشته بدهکار به انقلاب و نظام باش نه طلبکار، قانع باش، در مقابل کمبود ها و کم مهری ها صبر داشته باش، مراقب باش خناسان تو را نا سپاس نکنند، عشق به ولایت فقیه و اطاعات کامل از ایشان سعادتمندی دنیا و اخرت را دارد.

با حفظ ارزش هایش می توان تاثیر گذار، و مدل و الگو شد

فرزندانم را سفارش می کنم و تاکید بر حفط ارزش های اسلام عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی که با حفظ ارزش هایش می توان تاثیر گذار، و مدل و الگو شد.

حجاب برتر بر شما واجب است و رضایت پدر پیر شما با حفظ ارزش ها است، سعادتمندی و آخر بخیری شما را از خدای مهربان خواستارم.

برای خواهران و بردارانم و برای فرزندان عزیزشان آرزوی سعادتمندی دارم.

بسیار دوستان خوبی داشتم که یکایک آنها و زندگی با آنها همیشه در ذهن و خاطرات بنده ماندگار است و به این دوستی مفتخر هستم.

از همه دوستان و آشنایان خواستارم که در صورت امکان یک روز برایم نماز و روزه به جا اورند.

در این لحظه از قرائت وصیت نامه فرزند شهید حسین همدانی مجدد مکثی کرد و به آهستگی اشک ریخت، اما در میان جمعیت صدای گریه ها به گوش می رسد.

وهب همدانی در ادامه وصیت نامه پدر می خواند: و اگر انشا الله آن عالم دیگر باز هم در کنار شما عزیزان باشم جبران می کنم.

هیچ گونه بدهی ندارم و به کسی بدهکار نیستم اما اگر کسی طلبکار بود بدهی را بدهید چون حتما یادم نبوده است به امید رحمت خدایم خداحافظی با شما و طلب مغفرت بنده گنهکار حسین همدانی ۲۸ شهریور ۹۴.

پس ازآن حاج صادق آهنگران به یاد روزهای خون و خطر و در میدان امام خمینی(ره) همدان در مدح شهید سرلشگر حسین همدانی خواند و بغض شهر با نوای جانسوز آهنگران ترکید.

عده ای بر روی زمین نشسته و گریه می کردند، برخی صورت خود را بین دو دست پنهان کرده و عده دیگری با آستین ها اشک های خود را از چهره پاک می کردند.

حاج صادق آهنگران اشاره می کند که امسال پیش از ورود به محرم، همدانی به نزد ارباب بی کفن خود رفته و امسال در عزاداری ها حاج حسین نیست.

نماز میت این شهید بزرگوار به امامت آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان خوانده شد

پس از مداحی آهنگران پیکر شهید سرلشگر «حسین همدانی» برای اقامه نماز میت از بالای خودرو حامل پیکر به زمین گذاشته و نماز میت این شهید بزرگوار به امامت آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان خوانده شد.

پیکر شهید حسین همدانی مجددا بر روی خودرو گذاشته شد تا با حضور مردم همدان، میهمانان خارج از استان و مسئولان میدان امام خمینی(ره) به خیابان شهدا و به سمت میدان شهدا و سپس گلزار شهدا تشییع شود، در فاصله میدان امام خمینی(ره) تا میدان شهدا چندین ایستگاه صلواتی از مردم عزادار همدان پذیرایی می کرد و عده ای نیز بر روی یکی از بنر های نصب شده در خیابان شهدا که تصویری از سردار همدانی برآن تقش بسته بود دلنوشته های خود را می نگاشتند.

روی بنر پر بود از اسم و امضاهایی که نشان می داد از سراسر ایران برای مراسم تشییع پیکر مدافع حرم به همدان سفر کرده اند، یکی نوشته بود سید علی تنها نیست، دیگری نوشته بود یادمان نرود که شهدا زنده اند، کسی از نامردی استکبار گفته بود و آن یکی شهادت سردار حسین همدانی را تبریک گفته بود.

در میدان شهدا دهها اتوبوس آماده انتقال مردم به سمت گلزار شهدا بود اما جمعیت به اندازه ای مشتاق حضور در گلزار شهدا و مراسم تدفین بودند که اتوبوس ها جواب نیاز مردم را نمی داد در نتیجه مردم فاصله دو و نیم تا سه کیلومتری میدان امام خمینی(ره) تا گلزار شهدا را با پای پیاده پیمودند.

مردم دوستدار مدافع حرم زینبی(س) برای نشان دادن ارادت خود به سمت خودرو و تابوت شهید سرلشگر همدانی هجوم می بردند که در راستای اینکه اتفاقی برای پیکر شهید نیفتد حلقه انسانی به دور خودرو شکل گرفت تا از نزدیک شدن مردم به خوردو و ایجاد حادثه هم برای مردم و هم برای پیکر شهید جلوگیری شود.

سردار سربدار یا به قول حاتمی کیا آن سیمای سفید کرده در آسیاب جهاد در حالی از بین مردم رفت که هنوز نبودنش قابل باور نیست

پس از انتقال پیکر شهید حاج حسین همدانی به گلزار شهدا مراسم تدفین انجام شد و سردار سربدار یا به قول حاتمی کیا آن سیمای سفید کرده در آسیاب جهاد در حالی از بین مردم رفت که هنوز نبودنش قابل باور نیست، سردار همدانی در کنار مزار امام جمعه سابق همدان آیت الله موسوی به خاک سپرده شد و به جمع قافله یاران پیوست.

در گلزار شهدای همدان نیز جمعیت موج می زد و از هر بلندی مردم بالا کشیده بودند و برای سردار بی تابی می کردند.

آفتاب در وسط آسمان خبر از زمان اذان ظهر می داد که ناگهان صدای الله اکبر اذان در گلزار شهدا طنین انداز و پس از اتمام اذان مداحی آغاز شد و همه حاضران برای امام حسین(ع) و شهید «حسین همدانی» عزاداری و سینه زنی کردند و برخی نیز بر روی چمن ها به نماز ایستادند.

منبع: مهر